Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15255
Title: | Confucius institute as a platform for launching oriental languages specialties |
Other Titles: | Інститут Конфуція як платформа для запуску спеціальностей зі східних мов |
Authors: | Попова, Олександра Володимирівна Popova, Oleksandra Volodymyrivna |
Keywords: | oriental languages confucius Institute korean Chinese східні мови інститут Конфуція корейська мова китайська мова |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»; Харбінський інженерний університет |
Citation: | Popova О. V. Confucius institute as a platform for launching oriental languages specialties / О. V. Popova // Актуальні проблеми філології і професійної підготовки фахівців у полікультурному просторі: міжнародний журнал. – Вип. 5. – Одеса; Харбін : Харбінський інженерний університет, 2022. ‒ С. 118-119. |
Abstract: | New collaboration frames with European and Oriental countries require flexible conditions of academic cooperation. Special attention should be paid to the skills and abilities of correct communicative behaviour during cross-cultural communication and academic cooperation with research and teaching staff from partner-universities located in the P.R.C., the Republic of Korea, Japan, etc. Нові рамки співпраці з європейськими та східними країнами вимагають гнучної умови академічної співпраці. Особливу увагу слід звернути на вміння і уміння правильної комунікативної поведінки під час міжкультурного спілкування та академічної співпраці з науково-педагогічними працівниками університетів-партнерів з КНР, Республіці Корея, Японії та ін. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15255 |
Appears in Collections: | 2022 Вип. 5 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Oleksandra Popova 2022.pdf | 5.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.