Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/149
Title: Формування творчого потенціалу майбутніх учителів технологій у процесі фахової підготовки
Other Titles: Formation of the creative potential of future technological teachers at the process of their special training
Authors: Яренчук, Людмила Георгіївна
Yarenchuk, Lyudmyla Georgiivna
Keywords: творчий потенціал
майбутні вчителі технологій
фахова підготовка
педагогічні умови
creative potential
future technological teachers
special training
pedagogical conditions
Issue Date: 2011
Publisher: Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Citation: Яренчук Л. Г. Формування творчого потенціалу майбутніх учителів технологій у процесі фахової підготовки : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Людмила Георгіївна Яренчук; наук. кер. Н. В. Кічук; Ізмаїл. держ. гуманіт. ун-т. – Ізмаїл, 2011. – 272 с.
Abstract: У дослідженні вперше визначено й науково обґрунтовано сутність феномена «творчий потенціал майбутнього вчителя технологій», що розуміється як складна інтегративна особистісно-професійна якість, яка сприяє розкриттю прихованих технолого-педагогічних здібностей та професійно важливих властивостей студента і виявляється у фаховій спрямованості на креативну педагогічну діяльність. The thesis is devoted to the problem of formation of the creative potential of future technological teachers; the essence and component structure of the phenomenon “the creative potential of the technological teacher” was disclosed as a complex integrative personally-professional feature of a teacher that promotes disclosing the students’ hidden technologically-pedagogical skills and professionally important features and is displayed in professional orientation to creative pedagogical activity.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/149
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Яренчук Людмила Георгіївна.pdf4.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.