Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14727
Title: Суб’єкти реалізації стратегії державного брендингу в Німеччині
Other Titles: Subjects of implementation of the state branding strategy in Germany
Authors: Хорішко, Лілія Сергіївна
Keywords: держава
політична еліта
державний брендинг
бізнес-структури
громадськість
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Хорішко Л. С. Суб’єкти реалізації стратегії державного брендингу в Німеччині / Лілія Сергіївна Хорішко // Політикус : наук. журнал. – 2021. – № 6. – С. 79–82.
Abstract: The level of subjectivity of modern states in the political space is determined by their ability to successfully position their advantages and use the available opportunities to adequately respond to modern challenges of global development. State branding is a key tool for presenting the main directions of development and potential of the state in the realization of national interests and improving the welfare of citizens. The formation of a branding strategy must comply with the principles of unambiguity, innovation, primacy, consolidation. The success of state brand positioning is due to the ability of the political elite to identify key brand ideas and form an effective system of interaction with various stakeholders for their implementation in political practice. The purpose of scientific intelligence is to study the peculiarities of the interaction of the political elite, business structures, the public in the processes of state branding in Germany. The study used a systematic approach that contributed to a comprehensive study of the structure and relationships of the state branding process in Germany, as well as methods of analysis and generalization that ensured the implementation of the tasks. The content of the branding strategy “Land of Ideas”, implemented in the context of modern political reality, has been studied. It presents Germany as an active actor in the international political space, focused on the use of brand-new technologies in all spheres of society to ensure sustainable development. The authors prove that the current branding campaign focuses on economic (sustainable development and citizens welfare), technological (technological innovation, energy efficiency, environmental safety), and cultural (dialogue, intercultural communication) aspects. The key ideas of the branding strategy are sustainable economic development, manufacturability and digitalization, environmental friendliness and energy efficiency, partnership dialogue and cooperation. It has been proved that the subjectivity of the political elite is manifested in the definition of key ideas of the brand and their consolidation at the level of mass consciousness through the initiation of various socially significant projects. The subjectivity of business structures is the financial support of government initiatives aimed at qualitative transformation of the national economy. Subjectivity of the public in the implementation of the branding strategy increases the level of its correlation with the needs and interests of citizens. Рівень суб’єктності сучасних держав у політичному просторі визначається їх здатністю успішно позиціонувати свої переваги та використовувати наявні можливості для адекватного реагування на сучасні виклики глобального розвитку. Державний брендинг є ключовим інструментом презентування основних напрямів розвитку та потенціалу держави в реалізації національних інтересів та підвищенні рівня добробуту громадян. Формування брендингової стратегії має відповідати принципам однозначності, інноваційності, першості, закріпленості. Успішність позиціонування державного бренду зумовлюється здатністю політичної еліти визначати ключові ідеї бренду та формувати дієву систему взаємодії з різними стейкхолдерами щодо їх реалізації в політичній практиці. Метою наукової розвідки є дослідження особливостей взаємодії політичної еліти, бізнес-структур, громадськості в процесі державного брендингу Німеччини. У ході дослідження був використаний системний підхід, що сприяв комплексному дослідженню структури та взаємозв’язків процесу державного брендингу Німеччини, а також методи аналізу та узагальнення, що забезпечили виконання поставлених завдань. Досліджено зміст брендингової стратегії “Land of Ideas”, що реалізується в умовах сучасної політичної дійсності. Вона презентує Німеччину як активного суб’єкта політики, орієнтованого на використання новітніх технологій у всіх сферах життєдіяльності суспільства з метою забезпечення сталого розвитку. Доведено, що чинна брендингова стратегія акцентує увагу на економічному (сталий розвиток та добробут громадян), технологічному (технологічні інновації, енергоефективність, екологічна безпека), культурному (діалог, міжкультурна комунікація) аспектах. Ключовими ідеями брендингової стратегії є сталий економічний розвиток, технологічність і діджиталізація, екологічність та енергоефективність, партнерський діалог і співробітництво. Доведено, що суб’єктність політичної еліти проявляється у визначенні ключових ідей бренду та їх закріпленні на рівні масової свідомості через ініціювання різних суспільно значущих проєктів. Суб’єктність бізнес-структур полягає у фінансовій підтримці владних ініціатив, спрямованих на якісну трансформацію національної економіки. Суб’єктність громадськості в реалізації брендингової стратегії підвищує рівень її кореляції з потребами та інтересами громадян.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14727
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khorishko.pdf169.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.