Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14689
Title: Фізичне виховання дітей з порушеннями слуху як соціальна та психолого-педагогічна проблема
Other Titles: Physical education of children with hearing impairment as a social and psychological and pedagogical problem
Authors: Форостян, Ольга Іванівна
Forostjan, Olha Ivanivna
Keywords: фізичні вправи
рухова функція
діти з порушеннями слуху
корекція
корекційно-розвиваючий вплив
physical exercises
impellent function
children with a hearing disorder
the correction
korrektsionno - developing influence
Issue Date: 2015
Publisher: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Citation: Форостян О. І. Фізичне виховання дітей з порушеннями слуху як соціальна та психолого-педагогічна проблема / О. І. Форостян // Науковий часопис [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - 2015. - Вип. 4. - С. 75-78.
Abstract: У статті приводяться результати експериментально-педагогiчних досліджень з впливу фізичних навантажень на стан рухової сфери дітей з порушеннями слуху. Аналіз праць фахівців цієї галузі показав, що раціональне використання різноманітних засобів та методів фізичного виховання, допомагає ліквідувати недоліки фізичного розвитку й рухової сфери глухих та слабочучих дітей. Уміле використання фізичних вправ в процесі корекційної роботи дозволяє попередити рухові вади, нормалізувати хід фізичного розвитку дітей з порушеннями слуху та значною мірою подолати вторинні порушення. m. Studying influence of physical exercises on growth and development of an organism of the child, experts notice that regular application of physical exercises and massage makes active the nervously-impellent device, raises a metabolism. On the basis of these physiological processes positive shifts in a state of health, developments of functions of the central nervous system and the impellent device, physical development of all organisms in general are reached. The analysis of results of pedagogical researches in the field of vocational education of children with a hearing disorder has shown a close connection between level of physical development and physical readiness of children, their impellent activity and mental development of the child. Impellent activity positively influences on intellectual processes. The insufficient quantity of movements leads to easing of an organism and its functional systems and bodies, causing to development a number of difficult chronic diseases of an internal and a metabolism. Even the healthy person who long term.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14689
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики фізичної культури та спортивних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Forostjan Olha Ivanivna 2015.pdf283.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.