Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14685
Назва: Фізичне виховання дітей із сенсорними порушеннями на сучасному етапі
Інші назви: Physical education of children with sensory disorders at the present stage
Автори: Форостян, Ольга Іванівна
Forostjan, Olha Ivanivna
Ключові слова: соціальна реабілітація
фізичне виховання
сенсорні порушення
social rehabilitation
physical training
touch lacks
Дата публікації: 2015
Видавництво: Нац. акад. пед. наук України, Ін-т спец. пед. Нац. акад. пед. наук України
Бібліографічний опис: Форостян О. Фізичне виховання дітей із сенсорними порушеннями на сучасному етапі / О. Форостян // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 2. - С. 22-26.
Короткий огляд (реферат): Висвітлені питання щодо сучасного стану розвитку фізичного виховання дітей із сенсорними порушеннями. Переглянуто зміст, форми й методи навчання, науково обґрунтовано комплексне використання засобів корекції та компенсації порушень психофізичного розвитку в дітей із сенсорними порушеннями, відповідно до вимог сучасної освіти в Україні. Development of the theory and practice of social rehabilitation of persons with sensory disabilities by means of physical training and staffing of activity of special educational and rehabilitation establishments by specialists on physical education with the process of reform of industry of the special education. It was the period of basic changes concerning the state and society to children with sensory disabilities, revision of the contents, forms and methods of study, scientific substantiation of complex use of means of correction and compensation of violations of psychophysical development in children with sensory disabilities, creations of essentially new training programs from physical training. In independent Ukraine actions concerning providing special schools with special constructions, necessary for development of children with sensory disabilities, were accepted, the position of the teacher of physical culture was entered. The important role in improvement of work of special school was played by understanding of that the high level of teaching and educational and correctional work at school in many respects depends on the solution of special problems of physical education. In recent years ideas of inclusive training and education of children with disabilities, including children with sensory disabilities which widely are .
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14685
Розташовується у зібраннях:Кафедра теорії і методики фізичної культури та спортивних дисциплін

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Forostjan Olha Ivanivna 2015.pdf86.6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.