Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14516
Title: Integrated teaching of law terminology: cognitive approach
Other Titles: Інтегроване викладання юридичної термінології: когнітивний підхід
Authors: Yumrukuz, Anastasia Anatoliivna
Юмрукуз, Анастасія Анатоліївна
Slobodianiuk, Hanna Anatolievna
Слободянюк, Ганна Анатоліївна
Keywords: integrated teaching
law terminology
cognitive approach
English
інтегроване навчання
юридична термінологія
когнітивний підхід
англійська мова
Issue Date: 2019
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Yumrukuz А. А. Integrated teaching of law terminology: cognitive approach / А. А. Yumrukuz, H. A. Slobodianiuk // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2019. – Ariel. – Issue №10. – Р. 145-148.
Abstract: The paper is focused on the problems of integrated teaching of the law terminology in light of cognitive approach. The authors argue that teaching law terminology in English should be parallel to teaching law per se. This will mean class time economy and formation of stable images of the concepts studied in students’ minds. Стаття присвячена проблемам інтегрованого викладання юридичної термінології у світлі когнітивного підходу. Автори стверджують, що викладання юридичної термінології англійською мовою має бути паралельним з викладанням права. Це означатиме економію класного часу та формування стійких образів понять, що вивчаються.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14516
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yumrukuz Anastasiia 2019.pdf138.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.