Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14511
Title: Implementation of the regional concept of “12 steps towards a new education” in elementary school is the modern paradigm of the educational system of Ukraine
Other Titles: Реалізація регіональної концепції «12 кроків до нової освіти» в початковій школі – сучасна парадигма освітньої системи України
Authors: Nozdrova, Oksana Pavlivna
Ноздрова, Оксана Павлівна
Keywords: regional concept “12 steps towards a new education”
subject competences
principles of child-centeredness and nature of conformity
регіональна концепція «12 кроків до нової освіти», предмет компетенції
принципи дитиноцентричності та характер конформності
компетентно орієнтовані методи навчання і технології навчання
competently oriented teaching methods and technologies of learning
Issue Date: 2019
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Nozdrova O. P. Implementation of the regional concept of “12 steps towards a new education” in elementary school is the modern paradigm of the educational system of Ukraine / O. P. Nozdrova // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2019. – Ariel. – Issue №10. – Р. 99-106.
Abstract: The New Ukrainian School starts. This is a key reform of the Ministry of Education and Science of Ukraine, which provides for changing the goals and main objectives of primary and general secondary education in accordance with the current paradigm of education and global trends in the development of educational systems. The new goals of the Ukrainian school need to modernize the content of education. The content of primary and secondary education should meet the educational needs of each child according to their interests and abilities. The current processes ofreforming the school education system touch upon its constituents namely methods, forms and means. Стартує Нова українська школа. Це ключова реформа Міністерства освіти і науки України, яка передбачає зміну цілей та основних завдань початкової та загальної середньої освіти відповідно до сучасної парадигми освіти та світових тенденцій розвитку освітніх систем. Нові цілі української школи потребують модернізації змісту освіти. Зміст початкової та середньої освіти має відповідати освітнім потребам кожної дитини відповідно до її інтересів та здібностей. Сучасні процеси реформування системи шкільної освіти торкаються її складових, а саме методів, форм і засобів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14511
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nozdrova Oksana 2019.pdf163.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.