Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1449
Title: Методика навчання англійського діалогічного мовлення обдарованих старшокласників профільної школи
Other Titles: Methods of Teaching Gifted Senior Form Pupils Dialogue Speech in English
Authors: Кузнецова, Наталія Володимирівна
Kuznetsova, Nataliya Volodymyrivna
Keywords: обдарованість
обдаровані старшокласники
лінгводидактична модель
система вправ
методика навчання англійського діалогічного мовлення обдарованих старшокласників профільної школи
gifts
gifted senior form pupils
linguo-didactic model
system of exercises
methods of teaching gifted senior form pupils dialogue speech in English
Issue Date: 2014
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Кузнецова, Н. В. Методика навчання англійського діалогічного мовленнія обдарованих старшокласників профільної школи : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Наталія Володимирівна Кузнецова; наук. кер. О. О. Заболотська; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2014. – 20 с.
Abstract: У дисертації досліджено теоретичні засади навчання англомовного діалогічного мовлення обдарованих старшокласників профільної школи: визначено сутність феномена «обдаровані учні старших класів профільної школи», проаналізовано методи навчання англійського діалогічного мовлення учнів старших класів спеціалізованих шкіл в педагогічній теорії та практиці; встановлено лінгво-стилістичні особливості англійського діалогічного мовлення. Визначено критерії, показники, охарактеризовано рівні розвитку вмінь діалогічного мовлення учнів старших класів (високий, достатній, базовий). The thesis deals with the issue of teaching gifted senior form pupils dialogue speech in English. The concept “gifts” has been defined; the kinds and forms of “gifts” have been determined; the methods of teaching senior form pupils dialogue speech in English have been analyzed in Ukrainian and foreign pedagogy; the linguo-stylistic characteristics of English dialogue have been specified. The criteria, evaluative indicators and levels of developing English dialogue speech skills of senior form pupils have been defined. The linguo-didactic model of teaching gifted senior form pupils dialogue speech in English has been elaborated; the corresponding system of exercises has been modelled and the guidelines as for its realization have been developed. The effectiveness of the suggested methodology has been verified and confirmed in the course of experimental teaching.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1449
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kuznetsova.pdf222.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.