Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14274
Title: Аксіологічний підхід у професійній підготовці майбутніх учителів
Other Titles: The axiological approach in professional training of future teachers
Authors: Ткачова, Н. О.
Варенко, Т. К.
Keywords: цінності
аксіологічний підхід
професійна підготовка
майбутній учитель
вищий навчальний заклад
values
the axiological approach
professional training
future teacher
higher educational establishment
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Ткачова Н. О. Аксіологічний підхід у професійній підготовці майбутніх учителів / Н. О. Ткачова, Т. К. Варенко // Наука і освіта. – 2009. – №7. – С. 212-215.
Abstract: У статті висвітлено сутність аксіологічного підходу як філософсько-педагогічної стратегії, яка ґрунтується на ідеї пріоритету загальнолюдських цінностей і самоцінності кожної особистості та визначає перспективи подальшого вдосконалення системи освіти, оптимального використання педагогічних ресурсів відповідно до вимог сучасного суспільства. Розкрито специфіку підготовки майбутніх учителів на основі аксіологічного підходу. The article reveals the essence of the axiological approach as a philosophical and pedagogical strategy based on the idea of priority of general humane values and self-values of every personality; outlines prospects of improving educational system and optimal use of pedagogical resources according to requirements of modern society. The author shows specificity of training future teachers on the basis of the axiological approach.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14274
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
N. O. Tkachova, T. K. Varenko 2009.pdf89.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.