Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14253
Title: Сформованість художньої грамотності в майбутніх учителів музики та хореографії
Other Titles: Formation of artistic competence of prospective teachers of music and choreography
Authors: Лю Цяньцянь
Keywords: функціональна грамотність
художня грамотність
компетентнісний підхід
functional competence
artistic competence
the competence approach
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Лю Цяньцянь Сформованість художньої грамотності в майбутніх учителів музики та хореографії / Лю Цяньцянь // Наука і освіта. – 2009. – №7. – С.
Abstract: У статті уточняються поняття "функціональна грамотність вчителя" та "художня грамотність майбутніх учителів мистецьких дисциплін". Пропонуються компоненти, критерії та показники, методи діагностики сформованості художньої грамотності майбутнього вчителя. Подаються приклади застосування окремих діагностичних методів, аналізуються отримані результати. The article specifies the concepts «functional competence of teacher» and «artistic competence of future teachers of arts»; analyzes components, criteria, indices, and methods of diagnosing the levels of prospective teacher’s artistic competence due to specificity of artistic line: Music and Choreography. The author suggests examples of application of some diagnostic methods; analyzes the results obtained.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14253
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lyu Tsyantsyan 2009.pdf.pdf107.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.