Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14169
Title: Структурні та динамічні характеристики ціннісних орієнтацій студентів
Other Titles: Structural and dynamic features of students’ value orientations
Authors: Романова, В. С.
Keywords: емоційний інтелект
емпатія
самоусвідомлення емоцій
самоконтроль
emotional intelligence
empathy
consciousness of emotions
self-control
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Романова В. С. Структурні та динамічні характеристики ціннісних орієнтацій студентів / В. С. Романова // // Наука і освіта. – 2009. – №5. – С. 140-145.
Abstract: Стаття присвячена вивченню ролі емоційного інтелекту учасників групового процесу та його впливу на соціальні взаємодії членів групи. Визначаються складові емоційного інтелекту (емоційна компетентність, самоконтроль проявів емоційного життя, самоусвідомлення власних емоцій, мотивація. The article reveals the role of emotional intelligence of participants of group process and its influence on social interaction of group members. The author ascertains constituents of emotional intelligence (emotional competence, self-control of emotional life displaying, consciousness of own emotions, motivation).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14169
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
V. S. Romanova 2009.pdf125.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.