Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14138
Title: Тренінг як засіб формування лідерської компетенції у студентів коледжу
Other Titles: Training as a means to develop the college students’ leadership competency
Authors: Жукова, Анна
Keywords: leadership
leadership skills
leadership competency
training
training technologies
лідерство
лідерські здібності
лідерська компетенція
тренінг
тренінгові технології
Issue Date: 2022
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Жукова А. Тренінг як засіб формування лідерської компетенції у студентів коледжу / Анна Жукова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2022. – № 1 (138). – С. 17-24.
Abstract: The article is devoted to the consideration of training as a means to develop the college students’ leadership competency. The definitions of "leader", "competency", "student’s leadership competency" have been given. Different approaches to the definition and understanding of the concept "training" have been noted and it is determined that training is an effective and active way to obtain new theoretical and practical knowledge, new information, which allows timely and comprehensive testing skills acquired during training activities and skills, and abilities to use these skills both in educational and practical activities. The peculiarities of the training have been singled out and analysed, namely group work, interactivity, questions – search for answers, informal atmosphere, the principle of "here and now", individual style, the principle of gradualness, synergistic effect. The main functions of the training have been defined and characterised, which are aimed at the development of students’ leadership competency: educational, motivational, educational, developmental, communicative-compensatory relaxation, etc. It has been found out, that in order to ensure the effectiveness of the use of training for the development of the college students’ leadership competency, it is necessary to provide appropriate psychological and pedagogical conditions, create a favourable environment for personal and leadership development in the college, and create a Leadership School, which will prepare, develop, organise and conduct trainings for students, which will be aimed at forming students’ leadership competency, and for teachers who will learn to work effectively with student leaders during the trainings as well as to use the principles of creating a favourable psychological climate in the institution and principles of interaction with students on the basis of personality- oriented approach, etc. Стаття присвячена розгляду тренінгу як способу формування лідерської компетенції у студентів коледжу. Визначено поняття: «лідер», «компетенція», «лідерська компетенція студента». Зазначено різні підходи до визначення та розуміння поняття «тренінг»: тренінг є ефективним та активним способом здобуття нових теоретичних і практичних знань, нової інформації, який дає змогу вчасно та комплексно здійснити перевірку отриманих під час тренінгової діяльності навичок і вмінь та застосувати отримані навички і вміння як в освітній, так і в практичній діяльності. Виокремлено та проаналізовано особливості тренінгу, а саме групова робота, інтерактивність, запитання – пошук відповідей, неформальна атмосфера, принцип «тут і зараз», індивідуальний стиль, принцип поступовості, синергетичний ефект. Визначено та cхарактеризовано основні функції тренінгу, які спрямовані на розвиток лідерської компетенції студентів: освітньо-виховну, мотиваційно-спонукальну, освітню, розвивальну, комунікативно- компенсаторну релаксаційну тощо. Виявлено, що для забезпечення ефективності використання тренінгу для формування лідерської компетенції у студентів коледжу, необхідно забезпечити відповідні психолого-педагогічні умови, створити сприятливе для особистісного та лідерського розвитку середовище у коледжі, а також створити на базі коледжу Школу лідера, яка буде займатися підготовкою, розробленням, організацією та проведенням тренінгів для студентів, що спрямовуватимуться на формування лідерської компетенції студентів та для педагогічних працівників, які під час тренінгів навчатимуться ефективно працювати зі студентами-лідерами, створювати сприятливий психологічний клімат в освітньому закладі, дотримуватися принципу взаємодії зі студентами за особистісно зорієнтованим підходом тощо.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14138
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhukova.pdf288.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.