Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13892
Title: | Межпредметные связи в формировании научной картины мира |
Other Titles: | Міжпредметні зв'язки у формуванні наукової картини світу Intersubject links in the molding of the scientific picture of the world |
Authors: | Кияновский, А. А. |
Keywords: | межпредметные связи интеграция научная картина мира міжпредметні зв'язки інтеграція наукова картина світу interdisciplinary links integration scientific picture of the world |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" |
Citation: | Кияновский А. А. Межпредметные связи в формировании научной картины мира / А. А. Кияновский // Наука і освіта. – 2010. – №8. – С. 75-79. |
Abstract: | Содержание статьи раскрывает необходимость формирования у учащихся научной картины мира. Приведены примеры интеграции, которые доказывают, что именно межпредметные связи могут стать доминирующим компонентом формирования целостной естественнонаучной картины мира у школьников. Зміст статті розкриває необхідність формування в учнів наукової картини світу. Наведено приклади інтеграції, які доводять, що саме міжпредметні зв'язки можуть стати домінуючим компонентом формування цілісної природничо картини світу у школярів. The content of the article reveals the need to form in students a scientific picture of the world. Examples of integration are given, which prove that interdisciplinary connections can become the dominant component of the formation of a holistic natural picture of the world in schoolchildren. Ключевые слова: межпредметные связи, интеграция, научная картина мира. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13892 |
Appears in Collections: | 2010 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kiyanovsky A.A. 2010.pdf | 127.45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.