Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13845
Title: Модель навчання майбутніх перекладачів декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення
Other Titles: The model of teaching future interpreters decodin gintonation of gender-marked english speech
Authors: Попова, Олександра Володимирівна
Popova, Oleksandra Volodymyrivna
Попова, Александра Владимировна
Keywords: модель навчання
декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення
жіноче мовлення
чоловіче мовлення
training model
female speech
male speech
decoding of gender-marked English speech intonation
Issue Date: 2010
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Попова О. В. Модель навчання майбутніх перекладачів декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення / О. В. Попова // Наука і освіта. – 2010. – №7. – С. 210-214.
Abstract: У статті розглядається експериментальна модель навчання майбутніх перекладачів декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення; зазначені базові складові методики навчання майбутніх перекладачів щодо досліджуваних навичок, які спрямовані на підвищення рівня професійної підготовки фахівця. The article highlights an experimental model of training future interpreters for decoding intonation of gender-marked English speech; determines some basic constituents of the methods aimed at training specified skills providing improvement of interpreter’s professional level.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13845
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O.V. Popova.pdf93.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.