Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПопова, Олександра Володимирівна-
dc.contributor.authorPopova, Oleksandra Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2022-02-23T14:10:07Z-
dc.date.available2022-02-23T14:10:07Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationПопова О. В. Модель навчання майбутніх перекладачів декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення / О. В. Попова // Наука і освіта. – 2010. – №7. – С. 210-214.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13845-
dc.description.abstractУ статті розглядається експериментальна модель навчання майбутніх перекладачів декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення; зазначені базові складові методики навчання майбутніх перекладачів щодо досліджуваних навичок, які спрямовані на підвищення рівня професійної підготовки фахівця. The article highlights an experimental model of training future interpreters for decoding intonation of gender-marked English speech; determines some basic constituents of the methods aimed at training specified skills providing improvement of interpreter’s professional level.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмодель навчанняuk
dc.subjectдекодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовленняuk
dc.subjectжіноче мовленняuk
dc.subjectчоловіче мовленняuk
dc.subjecttraining modeluk
dc.subjectfemale speechuk
dc.subjectmale speechuk
dc.subjectdecoding of gender-marked English speech intonationuk
dc.titleМодель навчання майбутніх перекладачів декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовленняuk
dc.title.alternativeThe model of teaching future interpreters decodin gintonation of gender-marked english speechuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O.V. Popova.pdf93.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.