Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13827
Title: Деякі аспекти проблеми підготовки майбутніх педагогів до організації пізнавальної діяльності дітей
Other Titles: Some aspects of the problem of training future teachers to organize children's cognitive activities
Authors: Мардарова, Ірина Костянтинівна
Мардарова, Ирина Константиновна
Mardarova, Iryna Kostyantynivna
Keywords: професійна підготовка
готовність до педагогічної діяльності
пізнавальна діяльність дітей
professional training
readiness for pedagogical activity
children’s cognitive activity
Issue Date: 2010
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Мардарова І. К. Деякі аспекти проблеми підготовки майбутніх педагогів до організації пізнавальної діяльності дітей / І. К. Мардарова // Наука і освіта. – 2010. – №7. – С. 149-151.
Abstract: У статті розглядаються проблеми підготовки майбутніх педагогів до організації пізнавальної діяльності дітей: авторка аналізує і розводить поняття "професійна підготовка" та "готовність до педагогічної діяльності"; визначає особливості готовності педагога до організації пізнавальної діяльності дітей, мотивує складові кожного компоненту. The article deals with the problem of training future pedagogues for organizing children’s cognitive activity. The author analyzes and differentiates notions "professional training" and "readiness for pedagogical activity"; determines features of pedagogue’s readiness for organization of children’s cognitive activity, motivating constituents of each component.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13827
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
40.pdf84.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.