Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1380
Title: Формування професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі фахової підготовки
Other Titles: The formation of professional culture of future pre-school education teachers during professional training
Authors: Коновалова, Катерина Ігорівна
Konovalova, Kateryna Ihorivna
Keywords: майбутні вихователі закладів дошкільної освіти
професійна культура
професійна культура майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти
фахова підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти
модель
педагогічні умови
future pre-school education teachers
professional culture
professional culture of future pre-school education teachers
professional training of future pre-school education teachers
model
pedagogical conditions
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Коновалова, К. І. Формування професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі фахової підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Катерина Ігорівна Коновалова; наук. кер. О. В. Ковшар; Державний заклад "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2018. – 20 с.
Abstract: У дисертації вперше виявлено й обґрунтовано педагогічні умови формування професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі фахової підготовки (занурення майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в культурно-освітнє середовище закладу вищої освіти; забезпечення інтерактивного технологічного супроводу в освітньому процесі формування у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти професійної культури; спрямованість змісту нормативних фахових дисциплін на культурологічно-професійний компонент). The pedagogical conditions the formation of consistency of future pre-school education teachers in professional training has been determined for the first time in the dissertation (involvement of future pre-school education teachers in the cultural and educational sphere of school of higher learning, used interactive technologies in the educational process for the formation of professional culture of future pre-school education teachers, coverage of in the content of normative professional disciplines with the cultural and professional component). The essence and structure of the phenomenon «professional culture future pre-school education teachers» (cognitive, value, personally active and reflexive components with their corresponding criteria and indicators) have been disclosed.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1380
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kononenko pdf213.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.