Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13159
Title: | К проблеме толкования понятия "Спонтанная речь" |
Other Titles: | To theissueof interpretingthenotion “spontaneous speech” Аneous speech До проблеми тлумачення поняття "Спонтанна мова" |
Authors: | Рудик, Наталя Миколаївна Рудык, Наталья Николаевна Rudyk, Natalya |
Keywords: | спонтанне мовлення непідготовлене мовлення експресивність вмотивованість ініціативність емоціональність експресивність спонтанная речь неподготовленная речь экспрессивность мотивированость инициативность эмоциональность экспрессивность spontaneous speech unprepared speech expressiveness motivation initiativeness emotionality expressivity |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Рудык Н. М. К проблеме толкования понятия "Спонтанная речь" / Н. М. Рудик // Наука і освіта. – 2010. – №4-5. - С. 188-192. |
Abstract: | Статья посвящена проблеме разъяснения понятия "спонтанная коммуникация". Автор делает попытку конкретизировать и уточнить его, с целью создания предпосылок разработки рациональной методики обучения такому способу иноязычной речевой деятельности, и приходит к выводу, что спонтанной речью является любой вид самостоятельной коммуникации, характеризующийся: неподготовленностью; мотивированностью; инициативностью; эмоциональностью и экспрессивностью. Стаття присвячена проблемі роз’яснення поняття "спонтанна комунікація". Автор робить спробу конкретизувати та уточнити його, з метою створення на цій підставі раціональної методики навчання такому засобу іншомовної мовленнєвої діяльності, та приходить до висновку, що спонтанним мовленням є будь-який вид самостійної комунікації, що характеризується: непідготовленістю; вмотивованістю; ініціативністю; емоційністю та експресивністю. The article analyzes the notion "spontaneous communication". The author makes an attempt to concretize and specify its meaning and on its basis to form some efficient methods of teaching this kind of foreign speech activity. The author comes to conclusion that any type of independent communication characterized by unpreparedness, motivation, initiativeness, emotionality and expressivity is spontaneous speech. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13159 |
Appears in Collections: | 2010 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
N.N. Rudyck.pdf | 93.47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.