Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1309
Title: Теоретико-методичні засади організації передшкільної освіти дітей п’яти років
Other Titles: Theoretical and methodological principles of organization preschool education children of fiveth years old
Authors: Ковшар, Олена Вікторівна
Kovshar, Olena Victorivna
Keywords: готовність дітей п’яти років до соціальної позиції «школяр»
дошкільна зрілість
наступність
організація передшкільної освіти
передшкільна освіта
партнерська взаємодія в організації передшкільної освіти
readiness children of fifth year old for social positionof «pupil»
preschool matureness
consequence
organization before school education
preschool education
partner interaction in organization preschool education
Issue Date: 2016
Publisher: Криворізький державний педагогічний університет
Citation: Ковшар, О. В. Теоретико-методичні засади організації передшкільної освіти дітей п'яти років [Текст] : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.08 / Олена Вікторівна Ковшар; наук. консультант А. М. Богуш; Криворіз. держ. пед. ун-т. – Кривий Ріг, 2016. – 625 с.
Abstract: У дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні концепти організації передшкільної освіти дітей п’яти років на основі системного, діяльнісно-особистісного та контекстного підходів; розкрито сутність і структуру понять «готовність дітей п’яти років до нової соціальної позиції «школяр», «організація передшкільної освіти дітей п’яти років», «партнерська взаємодія в організації передшкільної освіти»; уточнено зміст понять «дошкільна зрілість», «наступність», «організація», «партнерська взаємодія», «передшкільна освіта», «соціальна позиція «школяр»; визначено критерії (когнітивний, практико-дієвий, мотиваційно-діяльнісний) з відповідними показниками рівнів партнерської взаємодії в організації передшкільної освіти дітей п’яти років. Inthedissertationis presented theoretical- methodologicalapproachof organization preschool education of children under school age, on thebase ofsystem, active – personalandcontect approach; is revealedthesense and structure to understand «readiness children under school age for new social position of «pupil», «organization preschooleducationof children of fifth age, «partner interaction in preschool education organization; defined more precisely sense of conceptions «preschool matureness», «consequence», «organization», «partner interaction», «preschool education», «social position «pupil»; are pointed out criterias (cognitive, practical – active, motivated - active) with the corresponding indexes of levels partner interaction in organization of preschool education children of fifth years; criterias (personal – value, social communicative competence) with the indexes of readiness the children of fifth years for new social position «pupil».
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1309
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ковшар Олена Вікторівна.pdf2.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.