Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13054
Title: Основи застосування міждисциплінарного підходу в процесі підготовки фахівців у сфері фізичної культури
Other Titles: Основы применения междисциплинарного подхода в процессе подготовки специалистов в сфере физической культуры
Fundamentals of application of the interdisciplinary approach in the process of the process of training specialists in the field of physical culture
Authors: Борщенко, Валерія Володимирівна
Борщенко, Валерия Владимировна
Borshchenko, Valeriya Volodymyrivna
Бобошко, Володимир Васильович
Бобошко, Владимир Васильевич
Boboshko, Volodymyr Vasyl'ovych
Тітова, Ганна Віталіївна
Титова, Анна Витальевна
Titova, Hanna Vitaliivna
Романенко, Сергій Степанович
Романенко, Сергей Степанович
Romanenko, Sergey Stepanovich
Keywords: ефективне навчання
професійна освіта
Еffective training
педагогічні технології
структура навчання
система знань
professional education
pedagogical technologies
training structure
knowledge system
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Бобошко В. В. Основи застосування міждисциплінарного підходу в процесі підготовки фахівців у сфері фізичної культури / В. В. Бобошко, С. С. Романенко, Г. В. Тітова, В. В. Борщенко // Інноваційна педагогіка. - 2021. - Вип. 39. - С. 116–122.
Abstract: Ефективність підготовки майбутніх педагогів фізичної культури зумовлена орієнтацією процесу навчання на зміну суб’єктної позиції студентів через міждисциплінарну відкритість до сприйняття нового соціального досвіду. Таким чином, зміни в системі освіти насамперед повинні торкнутися методів і технології навчання, на які лягає завдання формування практичних навичок роботи з інформацією, самоосвіти, планування власної діяльності з досягнення результатів. The effectiveness of training future teachers of physical culture is due to the orientation of the learning process to change the subjective position of students through interdisciplinary openness to the perception of new social experiences. Thus, changes in the education system should primarily affect the methods and technologies of teaching, which are responsible for the formation of practical skills in working with information, self-education, planning their own activities to achieve results.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13054
Appears in Collections:Кафедра біології і охорони здоров’я

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fundamentals of application of the interdisciplina.pdf658.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.