Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13021
Title: To the issue of culturological approach to professional speech training targeted for the future translators of Chinese
Other Titles: До питання культурологічного підходу до професійного мовленнєвого навчання, орієнтованого на майбутніх перекладачів китайської мови
Authors: Попова, Олександра Володимирівна
Popova, Oleksandra Volodymyrivna
Попова, Александра Владимировна
Keywords: professional speech training
culturological approach
translators of Chinese
ethno-mentality
nationally marked socio-communication
China
Great Britain
the USA
linguoculturological background
Ukraine
професійна мовленнєва підготовка
культурологічний підхід
перекладачі з китайської мови
етноментальність
національно виражена соціокомунікація
лінгвокультурологічне походження
Україна
Китай
Великобританія
США
Issue Date: 2015
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky & Harbin Engineering University
Citation: Popova O. V. To the issue of culturological approach to professional speech training targeted for the future translators of Chinese / O. V. Popova // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿研究): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2015. – Issue 1. – P. 94-110.
Abstract: The article is devoted to some aspects of methodological basis specifying scientific approaches to professional speech training targeted for the future translators of Chinese: culturological approach. The key features of the professional training within polycultural educational space of Ukraine are analyzed. The notion ―methodological approach‖ is defined; the structure of the culturological approach (national and cultural heritage, ethno- mentality, nationally marked socio-communication, linguoculturological background of the people representing Ukraine, China, The article is devoted to some aspects of methodological basis specifying scientific approaches to professional speech training targeted for the future translators of Chinese: culturological approach. The key features of the professional training within polycultural educational space of Ukraine are analyzed. The notion ―methodological approach‖ is defined; the structure of the culturological approach (national and cultural heritage, ethno- mentality, nationally marked socio-communication, linguoculturological background of the people representing Ukraine, China, Стаття присвячена деяким аспектам методологічної бази, що визначає наукові підходи до професійної мовленнєвої підготовки майбутніх перекладачів китайської мови: культурологічний підхід. Проаналізовано ключові особливості професійної підготовки в полікультурному освітньому просторі України. Визначено поняття «методологічний підхід»; структура культурологічного підходу (національно-культурна спадщина, етноментальність, національно виражені соціокомунікації, лінгвокультурологічне походження народів, що представляють Україну, Китай, Стаття присвячена деяким аспектам методологічної бази конкретизації наукових підходів до професійної мовленнєвої підготовки, цільової для майбутніх перекладачів китайської мови: культурологічний підхід Проаналізовано ключові особливості професійної підготовки в полікультурному освітньому просторі України Визначено поняття «методологічний підхід», структура культурологічного підходу (національно-культурна спадщина, етноментальність), національно відзначені соціокомунікаційні, лінгвокультурологічні походження людей, що представляють Україну, Китай,
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13021
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Popova Oleksandra 2015.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.