Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12950
Назва: Медіафактор у діяльності політичних еліт
Інші назви: Media factor in the activities of political elites
Автори: Дроботун, Дмитро Сергійович
Ключові слова: медіафактор
політичний ринок
комерціалізація
соціально-політична мобілізація
маніпулювання
конвергенція
інтернетизація
Дата публікації: 2021
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Дроботун Д. С. Медіафактор у діяльності політичних еліт / Дмитро Сергійович Дроботун // Політикус : наук. журнал. – 2021. – № 4. – С. 33–38.
Короткий огляд (реферат): The article shows the influence of the media factor on the political process, the formation of the political market, the activities of political elites. The main types and manifestations of the media factor in the political sphere are determined – socio-political mobilization, commercialization, internetization, digitalization, convergence, popularization and consciousness manipulation, oligarchization. The mechanism of influence of these factors on the activities of political elites and the state of public consciousness is revealed. The modern meaning of the concept of media factor covers a set of factors influencing the media sphere on politics and vice versa, political interests and goals – on the development (including financial support of the media) and the media content. The author considers the influence of the media on the political sphere and the politicization of the media sphere as a two-way process, where both directions are mutually conditioned and mutually strengthen their potential in interaction, creating the phenomenon of the media factor of politics. The article shows the influence of such a manifestation of the media factor as the commercialization of the media and political space. Under the dominance of commercial forms of activity, the media instead of their main roles and functions (communicative, organizational-mobilizing, ideological-educational, cultural-educational, socialization) strive for maximum profits. The tendency to commercialize led to the emergence of such a phenomenon in the post-Soviet realities of transitional society as the oligarchization of the media and the entire media sphere. Populization and consciousness manipulation is the replacement of serious analytical issues that are easy for consumers to perceive as entertainment products (goods). With the assistance of such an effective media factor as socio-political mobilization (public administration, regulation) public authorities influence the process of search, processing and transmission of information, perform organizational and mobilization function. The introduction of new technologies provides the emergence of such media factors as internetization, digitalization and convergence. The latter mean the shift of the media segment towards Internet technologies, the emergence of online projects. Показано вплив медіафактора на політичний процес, формування політичного ринку, діяльність політичних еліт. Роль медіафактора зростає під впливом таких тенденцій, як: комерціалізація медіа, які замість виконання основних ролей і функцій (комунікативної, організаторсько-мобілізаційної, ідеологічно-виховної, культурно-просвітницької, соціалізації) прагнуть максимізувати прибутки, що не в останню чергу пов’язано з виникненням політичного ринку, коли політичне життя і зміни у політичній системі зумовлюються ринково-економічними мотиваціями, а політичні рішення перетворюються на своєрідний товар, розрахований на попит електорату; олігархізація, оскільки отриманий прибуток вимірюється не тільки і навіть не стільки фінансовими показниками, скільки одиницями політичного капіталу – електоральними перемогами, рейтингами політичних партій та їх лідерів, прийнятими політичними рішеннями, а конфлікт інтересів, коли суб’єкт прийняття політичного рішення, користаючись своїм статусом посадової особи чи державного, політичного діяча, має від нього певний зиск, є звичним явищем; популізація і маніпулювання свідомістю, тобто заміщення серйозної аналітичної проблематики легкими для сприйняття споживачем і близькими за соціально-побутовою й масовістю, подекуди розважальною тематикою продукцією (товаром); соціально-політична мобілізація, що впливає на процес пошуку, обробки та передачі інформації. Визначено та проаналізовано такі основні види і прояви медіафактора у політичній сфері, як інтернетизація, цифровізація (зміщення сегмента ЗМІ в бік інтернет-технологій, появу онлайн-проектів), конвергенція (злиття різних типів передання інформації в рамках одного медіахолдінгу, різних комунікаційних платформ). Відзначено, що ці медіачинники взаємозв’язані й взаємозалежні, а їх сукупність здійснює системний вплив на політичну діяльність і перебіг політичних процесів. У результаті медіа одночасно стає і чинником, і наслідком політичної діяльності, метою і засобом політики, невід’ємною складовою політичного процесу. Дієвість медіафактора зумовлена впливом на обидві сторони владних відносин – керівну й керовану.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12950
Розташовується у зібраннях:2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Drobotun.pdf178.16 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.