Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12949
Назва: Підзвітність як складник публічності органів місцевого самоврядування (на прикладі Полтавської міської ради)
Інші назви: Accountability as a component of public policy of local self-governments (on the example of Poltava City Council)
Автори: Донченко, Костянтин Анатолійович
Ключові слова: публічна політика
звітування
публічність
місцеве самоврядування
підзвітність
відповідальність
Дата публікації: 2021
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Донченко К. А. Підзвітність як складник публічності органів місцевого самоврядування (на прикладі Полтавської міської ради) / Костянтин Анатолійович Донченко // Політикус : наук. журнал. – 2021. – № 4. – С. 26–32.
Короткий огляд (реферат): Approaches to the concept of “accountability” as one of the elements of public policy of local self-governments are analyzed. It is noted that accountability can be seen as a relationship between the authorities and citizens, in which certain standards are being met and answers (information) are provided on the most requested and important topics. Accountability allows citizens to control and influence the activities of local governments. Reporting of local self-governments provides access to data on the effectiveness of their activities, on the basis of which there is a further reaction of policy actors. It is emphasized that responsibility is an integral element that should ensure the implementation of the principle in the work of public authorities. The purpose of the article is to study the principles of accountability of local self-governments on the example of Poltava City Council. The method of expert assessments, comparative analysis and the approach of neo-institutionalism are used. On the example of Poltava City Council the components of accountability of local self government are shown and tendencies in the level of accountability in 2014–2018 are considered. The article is based on the materials of the Publicity Index of local self-government – an annual measurement of the publicity of regional centers of Ukraine. National trends indicate a gradual increase in the level of publicity in cities. But Poltava City Council received low scores on the principle of “accountability”. The probable reason is the political situation in the city, which is reflected in management decisions. For a long time, there was a political coalition in Poltava in the absence of alternatives, which allowed neglecting certain tools of communication and interaction with the city’s residents. The coalition begin to disintegrate in 2018, resulting in a mass recall of members of local council and a vote of no confidence in the mayor. The low level of accountability in the Poltava City Council concerns, first of all, the reporting of the deputy corps and executive bodies of the city council. The accountability of members of local council for several years was estimated at zero points. У статті аналізуються підходи до поняття «підзвітність» як одного з елементів публічної політики органів місцевого самоврядування. Відзначається, що підзвітність можна розглядати як відносини владного суб’єкта з громадянами, в межах яких відбувається забезпечення певних стандартів та надаються відповіді (інформація) на найбільш запитувані та важливі теми. Підзвітність дозволяє громадянам контролювати та впливати на діяльність органів місцевого самоврядування. Звітування органів місцевого самоврядування дає можливість отримати доступ до даних про ефективність їхньої діяльності, на основі чого відбувається подальша реакція суб’єктів політики. Наголошується, що відповідальність є невід’ємним елементом, який має забезпечувати впровадження принципу підзвітності в роботу органів влади. Метою статті є дослідження принципу підзвітності у діяльності місцевої влади на прикладі Полтавської міської ради. Використано підхід неоінституціоналізму, зокрема, теорію «принципала – агента», метод експертних оцінок, порівняльного аналізу. На прикладі Полтавської міської ради показано складники підзвітності органу місцевого самоврядування та розглядаються тенденції зміни рівня підзвітності муніципалітету в 2014–2018 рр. Джерелом, на якому базується стаття, стали матеріали Індексу публічності місцевого самоврядування – щорічного вимірювання публічності обласних центрів України, Громадянської мережі ОПОРА. У Полтавській області за методологією працював Аналітичний центр «Бюро економічних та соціальних досліджень». Загальноукраїнські тенденції свідчать про поступове збільшення рівня публічності в містах. Водночас Полтавська міська рада отримує низькі бали за принципом «підзвітність». Імовірною причиною є політична ситуація в місті, яка позначилася на управлінських рішеннях. У Полтаві тривалий час існувала політична коаліція за відсутності альтернатив, що дозволяло нехтувати окремими інструментами комунікації та взаємодії з мешканцями міста. Лише у 2018 р. коаліція почала розпадатися, результатом чого стало масове відкликання депутатів навесні та влітку 2018 р. і висловлення недовіри міському голові. Низький рівень підзвітності у Полтавській міській раді стосується насамперед звітування депутатського корпусу та виконавчих органів міської ради. Підзвітність депутатів міської ради кілька років оцінювалася в нуль балів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12949
Розташовується у зібраннях:2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Donchenko.pdf203.35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.