Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12935
Title: Культура здоров’я як предмет філософського розгляду
Authors: Лаврова, Лариса Василівна
Братаніч, Борис Володимирович
Keywords: філософія культури
цінності
філософія здоров’я
філософія освіти
культура здоров’я
здоровий спосіб життя
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Лаврова Л. В. Культура здоров’я як предмет філософського розгляду / Лариса Василівна Лаврова, Борис Володимирович Братаніч // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2021. – № 2. – С. 108-113.
Abstract: Актуальність проблеми. Інтегральною причиною виокремлення культури здоров’я як самостійного напряму філософського дослідження слід уважати глобальні зміни у чинниках здоров’я. Принципи формування культури здоров’я випливають із відповідальності особистості за своє здоров’я та життя та орієнтують її на самостійну діяльність щодо розбудови своїх сутнісних сил і загалом здійснення процесу самоактуалізації. У плані соціально-освітнього простору культури здоров’я найбільш доречно говорити про цілеспрямоване культивування державної та суспільної ідеології здоров’я як інтегруючої основи його функціонування. Мета дослідження полягає у визначенні світоглядно-ціннісної специфіки культури здоров’я у контексті її інтерпретації як предмета філософського дослідження. Методи дослідження. Для визначення міждисциплінарної проблеми світоглядно-ціннісної специфіки культури здоров’я використовувалися компаративістський, системний, структурно-функціональний методи, а також методологічні настанови філософії освіти, філософії здоров’я, філософії культури та постнекласичні новації теорії пізнання. Результати дослідження. Доцільно стверджувати, що культура здоров’я у ціннісному вимірі може бути інтерпретована як сукупність соціально схвалених цінностей, реалізованих через забезпечення необхідних передумов і умов для формування потреби й зацікавленості особистості у забезпеченні власного здоров’я у єдності всіх його видів. Найбільше значення при цьому має формування морально-духовного здоров’я, що відбувається й як процес морального виховання, й як процес формування духовності особистості. Загалом йдеться про процес становлення, розвитку і якісного перетворення морально-духовної свідомості особистості, що здійснюється під впливом усієї сукупності освітньо-соціальних чинників, що соціалізують особистість. Об’єднуючим і стабілізуючим чинником підпорядкування цілеспрямованому впливу стихійних складників має служити здоровий спосіб життя індивіда. Він здатний підтримувати процес формування культури здоров’я суспільства і забезпечувати відповідне наповнення моделі життя конкретної особистості та формування базових здоров’язберігаючих цінностей у сучасному суспільстві.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12935
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lavrova.pdf256.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.