Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12929
Title: Віртуальна реальність як феномен культури інформаційного суспільства
Authors: Соляник, Світлана Федорівна
Keywords: інформаційне суспільство
символи
глобалізація
мультикультуралізм
віртуальний простір
віртуальна реальність
віртуальні об’єкти
соціокультурний простір
культура
віртуальна культура
людське буття
комуніканти
симулякри
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Cоляник С. Ф. Віртуальна реальність як феномен культури інформаційного суспільства / Світлана Федорівна Cоляник // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2021. – № 2. – С. 95-101.
Abstract: У статті розглянуто вплив феномену «віртуальна реальність» на культуру в рамках інформаційного суспільства. Відзначено, що сучасний розвиток науки та техніки сприяв появі та розповсюдженню таких нових явищ, як віртуальний простір та віртуальна реальність, рівень яких стрімко зріс в умовах глобального цифрового мультикультурного світу. Сьогодні для все більшої кількості людей віртуальний простір та віртуальна реальність стають важливішими і більш значущими, ніж фізичний (реальний) простір та фізична реальність. Указане стосується не лише окремих людей, а й суспільства та держав у цілому. Також наголошено, що сучасними акторами у глобальному віртуальному просторі стають практично всі ті, хто є комунікантами у соціальних мережах та соціальних медіа і мають відповідний доступ до мережі Інтернет. З’ясовано, що структура та ієрархія соціальних мереж є досить розгалуженими, а тому там можна знайти однодумців з усього світу і комунікувати лише з ними. Це зводить нанівець традиційні політичні дебати та традиційний суспільно-політичний діалог, адже при цьому втрачається такий важливий соціально-суспільний політичний аспект, як аргументативний діалог на рівні всього суспільства для вироблення консенсусного рішення глобальних проблем, які постають перед людством. Окрім того, рівень ідентичності та ідентифікації комунікацій у віртуальному просторі (соціальних мережах та соціальних медіа) залежить від морально-етичного виховання та культури комунікантів, адже головними проблемами віртуальних комунікацій є неможливість споглядати за вербальною та невербальною поведінкою співрозмовника в реальному часі (у режимі онлайн), а також відсутність гарантій, що комунікація ведеться з фізичними комунікантами, а не їхніми образами та/або віртуальними об’єктами (віртуальними симулякрами). Також сучасні технології створили такі програми, коли машини (боти) ведуть комунікації від імені людини. Окрім того, виставлення напоказ на сторінках соціальних мереж свого особистого життя (іноді не досить реального і правдивого) робить людину дуже вразливою перед кіберзлочинами та злочинами. Таким чином, установлено, що феномен віртуальної реальності потребує сучасного ґрунтовного підходу до визначення «правил гри» разом із відповідальністю та чіткого їх дотримання з боку всіх акторів, які є комунікантами у соціальних мережах та соціальних медіа. При цьому вказані «правила гри» повинні базуватися на загальнолюдських морально-етичних нормах, цінностях, культурних нормах тощо.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12929
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Solianyk.pdf266.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.