Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1292
Title: Система формування самостійно-дослідницької діяльності майбутніх учителів іноземних мов у процесі ступеневої підготовки
Other Titles: The system of forming of independent-research activity of would-be teachers of foreign languages in the process of degree preparation
Authors: Князян, Маріанна Олексіївна
Kniazian, Marianna Oleksiyivna
Keywords: самостійно-дослідницька діяльність студентів
система формування самостійно-дослідницької діяльності студентів
самостійно-дослідницьке завдання
педагогічна стратегія
компетентнісна модель учителя іноземних мов
independent-research activity of students
the system of forming of independent-research activity of students
independent-research task
pedagogical strategy
competence model of a teacher of foreign languages
Issue Date: 2007
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Князян, М. О. Система формування самостійно-дослідницької діяльності майбутніх учителів іноземних мов у процесі ступеневої підготовки : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Маріанна Олексіївна Князян; наук. консультант Н. В. Кічук; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2007. – 44 с.
Abstract: У дисертації вперше розкрито сутність, структуру та функції самостійно-дослідницької діяльності студентів. Висвітлено науково-теоретичні засади професійної підготовки вчителя іноземних мов з позиції компетентнісного підходу, з'ясовано функціональну роль самостійно-дослідницької діяльності в цьому процесі. Описано теоретико-методологічні й історико-педагогічні витоки проблеми формування самостійно-дослідницької діяльності студента. The essence, structure and functions of independent-research activity of students, is first investigated in the dissertation. Theoretical basis of professional training of a teacher of foreign languages is reflected from the position of competence approach, found out the functional role of independent-research activity in this process. The methodological and historical sources of the problem of forming of independent-research activity of a student are described. The conceptual model of independent-research activity of future teachers of foreign languages is built. Creative source of Ukrainian and foreign scientists is studied in optimization of independent-research activity of students in the context of the world advanced trends of higher education.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1292
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kniazian.aref.pdf298.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.