Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12831
Title: Психологическое сопровождение профессионального становления студентов-естественников как фактор сохранения психического здоровья
Other Titles: Psychological accompaniment of professional formation of natural sciences students as a factor of preserving mental health
Психологічний супровід професійного становлення студентів-природничників як фактор збереження психічного здоров'я
Authors: Сергеева, К. В.
Keywords: профессиональное становление
психическое здоровье личности
адаптация
кризисы профессионального развития
психологическое сопровождение
професійне становлення
психічне здоров'я особистості
адаптація
кризи професійного розвитку
психологічний супровід
professional formation.
psychic health of a person
adaptation
crises of professional development
psychological accompaniment
Issue Date: 2010
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»; Одеса (Україна), Бенгбу (Китай)
Citation: Сергеева К. В. Психологическое сопровождение профессионального становления студентов-естественников как фактор сохранения психического здоровья / К. В. Сергеева // Наука і освіта. – 2010. – №3. – С. 102-105.
Abstract: В статье рассматриваются основные проблемы современной профессиональной подготовки будущих учителей естественнонаучного цикла. Выявлены негативные тенденции профессионализации на этапе обучения в ВУЗе, а также направления психологической помощи студентам с целью сохранения их психического здоровья. В статье приведено описание программы психологического сопровождения студентов первого и пятого курса обучения. У статті розглядаються основні проблеми сучасної професійної підготовки майбутніх учителів природничонаукового циклу. Виявлено негативні тенденції професіоналізації на етапі навчання у ВНЗ, а також напрями психологічної допомоги студентам з метою збереження їхнього психічного здоров'я. У статті наведено опис програми психологічного супроводу студентів першого й п'ятого курсу навчання. The article considers some basic problems of modern professional training of future teachers of the natural science cycle. It ascertains some negative tendencies of professional development at higher school, and suggests directions of psychological help to students aimed at preservation of their psychic health. The article describes a program of psychological accompaniment of students in the first and fifth years.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12831
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
K.V. Sergeyeva.pdf88.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.