Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12714
Title: Training as a means of successful professionalization of applicants for higher education in quarantine
Other Titles: Навчання як засіб успішної професіоналізації здобувачів вищої освіти на карантині
Authors: Broiako, Nadiia
Oliinyk, Oksana
Skomorovska, Iryna
Dorofieieva, Veronika
Pistunova, Tetiana
Кьон, Наталя Георгіївна
Koehn, Natalya Georgiivna
Keywords: educational and professional training
distance learning
computer technology
professional competence
pedagogical technologies
навчально-професійна підготовка
дистанційне навчання
комп'ютерні технології
професійна компетентність
педагогічні технології
Issue Date: 2021
Publisher: Universidade Federal de São Carlos - UFSCar/Sorocaba
Citation: Training as a means of successful professionalization of applicants for higher education in quarantine / N. Broiako, O. Oliinyk, I. Skomorovska, V. Dorofieieva, T. Pistunova, N. Koehn // Laplage em Revista (International). – 2021. – V. 7. – P. 503-510.
Abstract: The article presents a model of training as an innovative pedagogical technology for successful professionalization of future professionals in quarantine and distance learning. The pedagogical conditions and features of educational and professional training to ensure the formation of professional competencies in students are determined. The principles and methods of application of training pedagogical technology in the context of integration approaches to the organization and content of distance learning in higher education institutions are analyzed. The role of development of pedagogical skill of the teacher- trainer as a factor of qualitative preparation of future experts in unpredictable situations of their professional formation is noted. У статті представлена ​​модель навчання як інноваційної педагогічної технології для успішної професіоналізації майбутніх спеціалістів з карантину та дистанційного навчання. Визначаються педагогічні умови та особливості освітньо -професійної підготовки для забезпечення формування професійної компетентності в учнів. Проаналізовано принципи та методи застосування навчальної педагогічної технології в контексті інтеграційних підходів до організації та змісту дистанційного навчання у вищих навчальних закладах. Відзначається роль розвитку педагогічної майстерності вчителя-тренера як чинника якісної підготовки майбутніх фахівців у непередбачуваних ситуаціях їх професійного становлення.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12714
Appears in Collections:Кафедра теорії музики і вокалу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1. Training_as_a_means 2021.pdf238.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.