Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12693
Title: Радикальна теологія Дж. Шелбі-Спонга: теологічний портрет
Other Titles: John’s Shelby-Spong radical theology: theological portrait
Authors: Данканіч, Артем Сергійович
Keywords: радикальна теологія
християнство
критика
смерть Бога
реформація
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Данканіч А. С. Радикальна теологія Дж. Шелбі-Спонга: теологічний портрет / Артем Сергійович Данканіч // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2020. – № 3. – С. 124-129.
Abstract: Radical theology is one of the brightest movement in the US and the UK in the 1960’s of the twentieth century. It is an intellectual and theological trend associated with the controversial “Death of God theology” and its authors – Thomas Altizer, William Hamilton and others. According to Thomas Altizer and William Hamilton the God of theism is dead and we have to find the new way of God talk. It becomes more visible in the light of the secular world and its intellectual and spiritual atmosphere. An American bishop and theologian John Shelby Spong did the same claim in order to reconcile the modern world and Christianity. In his bestsellers “A New Christianity for a New World: Why Traditional Faith Is Dying and How a New Faith Is Being Born” (2002), “Jesus for the Non Religious” (2007), he develops a new program of Christian theology. According to John Shelby Spong, the evidence that God, understood theistically, is dead is overwhelming. American bischop states, that things our ancestors called miracles and even magic are explained today without appeal to the supernatural because we understand so much more completely the way the universe operates. It is imporatant to note that the scientific world no longer sees God in terms of a chain of cause and effect. In other words, today the tide has completely turned. In this paper we have touched some of the most controversial and provokative of J.S. Spong thoughts. Consequently, we can categorize his views in the following way: non-metaphysical theology, monistic anthropology, monophysical christology, natural soteriology, indeterminate eschatology and social ecclesiology. Актуальність проблеми. Серед сучасних теологічних рухів помітно виділяється радикальна теологія, яскравим представником якої є американський єпископ, теолог, спікер та публічний діяч Джон Шелбі Спонг. Сьогодні він є одним із провідних теоретиків та ідеологів ліберального руху «Прогресивне християнство» (Progressive Christianity). Він автор таких бестселерів, як “A New Christianity for a New World: Why Traditional Faith Is Dying and How a New Faith Is Being Born” (2002 рік), “Jesus for the Non-Religious” (2007 рік) та інші. Погляди і заяви мислителя, що характеризуються радикальним лібералізмом, викликають широкий резонанс у християнських колах. Особливо провокативно виглядає його програма нової теологічної реформації. З огляду на популярний характер діяльності американського єпископа та його неоднозначні ідеї актуалізуються мета та завдання статті. Мета. Огляд і аналіз радикальної теології Дж. Шелбі Спонга. Методи дослідження. Мета статті визначає методологічну базу, яку конституюють герменевтичний та компаративний методи. Компаративістика застосовується в синтезі зі структурним підходом систематичної теології і передбачає розгляд таких її розділів: теології, антропології, сотеріології, екклесіології й есхатології. Результати. Пафос реформаційних закликів Дж. Шелбі Спонга полягає в його бажанні встановити повну кореляцію між сучасним рівнем розвитку суспільства і культури та християнством. Проблема полягає в тому, що традиційна християнська теологія артикулює супранатуралістичні, етичні та метафізичні категорії, які, як уважає теолог, уже не відповідають настроям людини ХХІ століття. Прагнення єпископа до змін християнства можна схарактеризувати так: 1) слідування постмодерним тенденціям і настроям; 2) критика християнської метафізики (у чому теолог дотримується загального антиметафізичного пафосу сучасної філософії); 3) перехід від теологічного до соціально-гуманітарного вектора розвитку християнства. До особливостей учення єпископа можна віднести такі, як: неметафізична теологія, моністична антропологія, монофізична христологія, природна сотеріологія, невизначена есхатологія та соціальна екклесіологія.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12693
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dankanich Artem.pdf255.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.