Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1267
Назва: Мультимедійні технології викладання дисципліни «Анестезіологія і реаніматологія» у студентів медичного училища
Інші назви: Multimedia technologies of teaching "Anesthesiology and resuscitation science" to medical college students
Автори: Гузун, С. А.
Guzun, S.
Ключові слова: мультимедійні технології
професійні компетенції
пізнавальний інтерес
активація мислення
педагогічна технологія
multimedia technologies
professional competences
cognitive interest
pedagogical technology
Дата публікації: 2016
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Гузун, С. А. Мультимедійні технології викладання дисципліни "Анестезіологія і реаніматологія" у студентів медичного училища / С. А. Гузун // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 4. – С. 11-15.
Короткий огляд (реферат): У статті представлений порівняльний аналіз компетентнісного навчання студентів Одеського обласного базового медичного училища з використанням мультимедійних технологій і традиційним викладанням лекційного матеріалу при вивченні предмета «Анестезіологія і реаніматологія». Було виявлено, що при практично однаковому вихідному рівні знань використання мультимедійних технологій сприяє формуванню у студентів основних професійних компетенцій, стимулює їх пізнавальний інтерес та інтелектуальний потенціал до вивчення дисципліни, що дозволяє підвищити ефективність навчання.Modern changes in the educational system of the country and the world require serious reforms in the teaching process, especially it concerns the medical sphere. In particular, the article deals with the issue of improving the methods of teaching “Anesthesiology and Resuscitation Science” to medical college students by implementing informational and computer teaching technologies into this process. The modernization of the vocational training of nurses and medical assistants is aimed at providing the high level of competence and competitiveness of professionals, who are ready for the efficient activities in the sphere of health protection and professional self-development. The aim of the article is to study the efficiency of using multimedia technologies in the process of teaching the above mentioned subject to medical college students. The experiment involving 119 students, who were divided into two groups, has been carried out. The first group was taught according to the traditional lesson plan, and the second group was taught with the help of multimedia technologies. The research results have shown that according to all criteria (such as understanding of the material, creativity, concentration, etc.) the first group of students has shown better results compared to the second one, who was taught according to the traditional programme. It has been found that the multimedia form of teaching “Anesthesiology and Resuscitation Science” to medical college students contributes to the activation of their cognitive activities by visualization of a number of clinical settings, allowing to deepen the theoretical knowledge in this field. Besides, this technique promotes the formation of medical judgments in students by means of the analysis of clinical and laboratory examination data, as well as stimulates their intellectual potential and motivation to study.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1267
ISSN: 2311-8466
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гузун С. А..pdf398.28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.