Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1267
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГузун, С. А.-
dc.contributor.authorGuzun, S.-
dc.date.accessioned2019-01-08T09:12:24Z-
dc.date.available2019-01-08T09:12:24Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationГузун, С. А. Мультимедійні технології викладання дисципліни "Анестезіологія і реаніматологія" у студентів медичного училища / С. А. Гузун // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 4. – С. 11-15.uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1267-
dc.description.abstractУ статті представлений порівняльний аналіз компетентнісного навчання студентів Одеського обласного базового медичного училища з використанням мультимедійних технологій і традиційним викладанням лекційного матеріалу при вивченні предмета «Анестезіологія і реаніматологія». Було виявлено, що при практично однаковому вихідному рівні знань використання мультимедійних технологій сприяє формуванню у студентів основних професійних компетенцій, стимулює їх пізнавальний інтерес та інтелектуальний потенціал до вивчення дисципліни, що дозволяє підвищити ефективність навчання.Modern changes in the educational system of the country and the world require serious reforms in the teaching process, especially it concerns the medical sphere. In particular, the article deals with the issue of improving the methods of teaching “Anesthesiology and Resuscitation Science” to medical college students by implementing informational and computer teaching technologies into this process. The modernization of the vocational training of nurses and medical assistants is aimed at providing the high level of competence and competitiveness of professionals, who are ready for the efficient activities in the sphere of health protection and professional self-development. The aim of the article is to study the efficiency of using multimedia technologies in the process of teaching the above mentioned subject to medical college students. The experiment involving 119 students, who were divided into two groups, has been carried out. The first group was taught according to the traditional lesson plan, and the second group was taught with the help of multimedia technologies. The research results have shown that according to all criteria (such as understanding of the material, creativity, concentration, etc.) the first group of students has shown better results compared to the second one, who was taught according to the traditional programme. It has been found that the multimedia form of teaching “Anesthesiology and Resuscitation Science” to medical college students contributes to the activation of their cognitive activities by visualization of a number of clinical settings, allowing to deepen the theoretical knowledge in this field. Besides, this technique promotes the formation of medical judgments in students by means of the analysis of clinical and laboratory examination data, as well as stimulates their intellectual potential and motivation to study.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectмультимедійні технологіїuk
dc.subjectпрофесійні компетенціїuk
dc.subjectпізнавальний інтересuk
dc.subjectактивація мисленняuk
dc.subjectпедагогічна технологіяuk
dc.subjectmultimedia technologiesuk
dc.subjectprofessional competencesuk
dc.subjectcognitive interestuk
dc.subjectpedagogical technologyuk
dc.titleМультимедійні технології викладання дисципліни «Анестезіологія і реаніматологія» у студентів медичного училищаuk
dc.title.alternativeMultimedia technologies of teaching "Anesthesiology and resuscitation science" to medical college studentsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гузун С. А..pdf398.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.