Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12657
Title: Глобалізація як фоновий чинник зовнішнього впливу в переході від модерну до постмодерну
Other Titles: Globalization as a background factor of external influence in the transition from modern to postmodern
Authors: Гугнін, Едуард Анатолійович
Keywords: глобалізація
фрагментація
культурна гегемонія
зовнішній вплив
культурні референції
ідентичність
дифузія
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Гугнін Е. А. Глобалізація як фоновий чинник зовнішнього впливу в переході від модерну до постмодерну / Едуард Анатолійович Гугнін // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2020. – № 4. – С. 140-148.
Abstract: The urgency of the problem. The article examines globalization as a background factor in the external influence of societies that are cultural leaders in relation to societies that are objects of external influence. The construction is carried out by determining the cultural and standardization factors of globalist leadership and the consequences of globalist cultural projects for unstable societies. The aim of the article is to construct a descriptive characteristic of globalization as a background factor of external influence of societies that are cultural leaders in relation to societies that are objects of external influence. Methods. Methodological support of the study is based on the use of general scientific methods of cognition of social phenomena and processes (analysis, synthesis, induction, deduction, typology, modeling, extrapolation, operationalization, interpretation, abstraction, generalization and synergy, as well as methods of logical-historical, systematic, systematic comparison and structural and functional analysis). Results of the research. It is determined that the deepening of postmodern deconstruction includes, first of all, the creation of unstable states with unstable cultural systems. In structuring the social order, globalist actors propose the subordination of cultural systems to external subjects and the final erosion of cultural statics in favor of subjectless cultural dynamics. It is noted that social statics, which is a cultural order, is based on subjectivity, while postmodernism spreads the notion of subjectless dynamics. This means shifting the research emphasis from structures to the processes and “flows” of spontaneous cultural creation. It is determined that such a paradigm makes it possible to erase the authorship of the relevant cultural influences and remove all restrictions in the field of censorship and filtering of cultural meanings. It is clear that the current and procedurally impersonal picture of the cultural and social world is spreading in those societies that are the targets of neo-colonization and infiltration of external agents. Актуальність проблеми. У статті досліджено глобалізацію як фонового чинника зовнішнього впливу суспільств, які є культурними лідерами, щодо суспільств, які є об’єктами зовнішнього впливу. Побудову здійснено за рахунок визначення культурно-стандартизаційних чинників глобалістичного лідерства та наслідків глобалістичних культурних проектів для нестійких суспільств. Метою статті є побудова описової характеристики глобалізації як фонового чинника зовнішнього впливу суспільств, які є культурними лідерами, щодо суспільств, які є об’єктами зовнішнього впливу. Методи. Методологічне забезпечення дослідження ґрунтується на використанні загальнонаукових методів пізнання соціальних явищ і процесів (аналізу, синтезу, індукції, дедукції, типологізації, моделювання, екстраполяції, операціоналізації, інтерпретації, абстрагування, узагальнення й синергії, а також методів логіко-історичного, системного, порівняльного, мережевого та структурно-функціонального аналізу). Результати дослідження. Визначено, що поглиблення постмодерністської деконструкції передбачає перш за все створення нестабільних держав із нестабільними культурними системами. У структуруванні соціального порядку глобалістичні актори пропонують перепідпорядкування культурних систем екстернальним суб’єктам та остаточне розмивання культурної статики на користь безсуб’єктної культурної динаміки. Зазначено, що соціальна статика, якою є культурний порядок, тримається на суб’єктності, в той час як постмодерн поширює уявлення про безсуб’єктну динаміку. Це означає зміщення дослідницьких акцентів із структур на процеси та «потоки» спонтанного культуротворення. Визначено, що така парадигма дає можливість розмивати авторство відповідних культурних впливів та зняти всілякі обмеження у сфері цензурування та фільтрації культурних сенсів. Зрозуміло, що потокова та процесуально-безсуб’єктна картина культурного та соціального світу зазнає спрямованого поширення в тих суспільствах, які стають мішенями неоколонізації та інфільтрування агентів зовнішнього впливу.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12657
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gugnin.pdf298.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.