Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12638
Title: Динаміка філософського забезпечення життєвого циклу соціальної системи індустріальної освіти
Other Titles: The dynamics of the philosophical support of the life cycle of the social system of industrial education
Authors: Зінкевич, Василь Іванович
Zinkevych, Vasyl Ivanovych
Keywords: філософія
когнітивна філософія
освіта
цивілізаційний підхід
життєвий цикл
релігійна філософія
модерн
постмодерн
постпостмодерн
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Зінкевич В. І. Динаміка філософського забезпечення життєвого циклу соціальної системи індустріальної освіти / Василь Іванович Зінкевич // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2020. – № 4. – С. 32-37.
Abstract: У статті на основі цивілізаційного підходу аналізується динаміка зміни філософської думки в парадигмі життєвого циклу системи індустріальної освіти, оцінюється її стан і вплив на етап зародження системи освіти ХХІ ст. Етап занепаду системи індустріальної освіти автором розглядається як етап зародження системи освіти інформаційної доби. Перед філософами постала проблема, як сформулювати її новий різновид, що має обслуговувати духовне життя людини у просторі ХХІ ст. Є спроби позначити її філософією абсурду та деякими іншими «катастрофічними» термінами. Ми вважаємо, що тут не місце песимістичним поглядам. Філософія покликана обслуговувати процес саморозгортання соціального світу, а значить, вона повинна бути оптимістичною для пересічної людини і світової спільноти. Водночас освіті для руху вперед потрібне якісно нове філософське обґрунтування. Це закономірно, що нова епоха потребує нових філософських ідей і нових методологічних підходів до розбудови фундаментальної теорії освіти. Для обговорення громадою пропонуємо назвати наступний різновид філософської думки когнітивною філософією, що покликана обслуговувати життєдіяльність людини і планетарної спільноти в умовах антропоцену. Саме в такий спосіб сучасна філософська думка, породивши на початок ХХІ ст. філософію освіти, підвела освітян до створення сталої теорії освіти і педагогіки. Її остовом повинна стати філософська ідея інформатизації планетарного знання у площині розбудови нового сегменту ціннісно-смислового поля планети. Наслідком цього кроку має стати ціннісно-смислова фундаменталізація буття на основі нової науки і освіти. The article analyzes on the basis of civilizational approach the dynamics of change of philosophical thought in the paradigm of the life cycle of the industrial education system and assesses its state and influence on the stage of birth of the educational system of the XXI century. The decline stage of the industrial education system is considered by the author as the origin stage of the education system in the information age. The problem of how to formulate a new version of it, which is to serve the human spiritual life in the space of the 21st century, has been faced by philosophers. There are attempts to label it as philosophy of the absurd and some other “catastrophic” terms. We believe that there is no place for pessimistic views. Philosophy is designed to serve the process of self-deployment of the social world, thus it must be optimistic for the average person and the world community. At the same time, education requires a qualitatively new philosophical foundation for moving forward. It is natural that a new era needs new philosophical ideas and new methodological approaches to the development of a fundamental theory of education. We propose for discussion by the community to call the following kind of philosophical thought a cognitive philosophy that is designed to serve human life and planetary community in anthropocene conditions. It is in this way that modern philosophical thought, giving rise to philosophy of education at the beginning of the 21st century, led educators to the creation of sustainable theory of education and pedagogy. It should be supported by the philosophical idea of planetary knowledge informatization in the plane of a new segment development of the planet`s value-semantic field. The consequence of this step should be a value-semantic fundamentalization of existence on the basis of new science and education.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12638
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zinkevych.pdf279.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.