Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12624
Title: Особливості толерантності майбутніх педагогів на етапі первинної професіоналізації
Other Titles: Features of tolerance of future teachers at the stage of primary professionalization
Authors: Бутузова, Л. П.
Keywords: толерантність майбутніх педагогів
процеси інтеграції
глобалізація культур
психологічні особливості толерантності
globalization of cultures
tolerance of future teachers
integration processes
psychological features of tolerance
Issue Date: 2010
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Бутузова Л. П. Особливості толерантності майбутніх педагогів на етапі первинної професіоналізації / Л. П. Бутузова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2010. – № 1. – С. 10-17.
Abstract: У статті конкретизовано психологічну сутність толерантності як явища. Він демонструє деякі результати досліджень особливостей відображення різних типів про толерантність майбутніх учителів. Автор окреслює тенденції толерантного ставлення до різних соціальних груп студентів-викладачів залежно від їх статі та спеціалізація на етапі їхньої освіти у вищій школі. The article specifies psychological essence of tolerance as a phenomenon. It demonstrates some results of research on peculiarities of displaying different types of future teachers’ tolerance. The author outlines the tendencies of tolerant attitude towards different social groups of students-teachers depending on their gender and specialization on the stage of their education at a higher school.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12624
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Butuzova L. 2010.pdf124.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.