Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12613
Title: Сучасне українське суспільство: місце та роль творчого елітного середовища (на прикладі Південноукраїнської школи живопису)
Other Titles: Modern ukrainian society: the place and role of the creative elite environment (on the example of the South ukrainian school of painting)
Authors: Стоянова, Лінда Леонідівна
Keywords: творчість
ціннісні характеристики
творча еліта
творче елітне середовище
художньо-стильова традиція
Issue Date: 2019
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Стоянова Л. Л. Сучасне українське суспільство: місце та роль творчого елітного середовища (на прикладі Південноукраїнської школи живопису) / Лінда Леонідівна Стоянова // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2019. – № 4. – С. 120-127.
Abstract: The article describes the substantive and semantic characteristics of the concept of “creative elite”, “creative elite environment”. It turns out that the phenomenon of the creative elite was not considered in the perspective of specific schools and trends in artistic creativityand it is stated that the purpose of the study is to systematically identify the place of the creative elite in society, the role and influence of the creative elite on the formation of social space (based on materials of the South Ukrainian school painting) in the context of contemporary sociocultural Ukrainian reality. The place and role of the creative elite environment – the South Ukrainian school of painting is revealed on the basis of methodological principles of research, including historical, biographical, prosopographic methods. The empirical material is justified by the fruitful and expedient appeal to the statements of the representatives of the creative elite reflected in the publications. It is stipulated that in the words of the representatives of the creative elite expressed the results of their professional reflection, which are rooted in the world of personal experience and individual meanings. The conclusions of the study are presented in the conclusions. It is emphasized that the creative elite can be considered as a carrier of a set of certain philosophical, social, cultural, ethical, psychological, spiritual ties and relationships. It turns out that the creative elite is not subject to rigorous analysis, the ethics of the creative elite can be designated as the ethics of self-realization, an important quality of the representative of the creative elite is the responsibility. The creative elite of Odessa South Ukrainian School of Painting is a significant phenomenon of all social life, which plays an important role in the life of society, has a multifaceted impact on the whole life of society as a whole. The prospects for further intelligence indicate that the development of modern Ukrainian society requires creative personalities who are able to adequately assess the situation in the country, outline the prospects for the future state, be the leaders of the nation. Therefore, the problem for the study of the convergence of the creative elite on the basis of self-realization of the personality is especially urgent, because it is the creative elite tasked to formulate and implement the national idea, to form a cultural environment, to offer strategic goals and for the development of the country as a whole. У статті розкриваються змістовна і смислова характеристики поняття «творча еліта», «творче елітне середовище». З’ясовується, що феномен творчої еліти не розглядався в ракурсі саме певних шкіл і напрямів у художній творчості. Метою дослідження є системне виявлення місця творчої еліти в суспільстві, ролі та впливу творчої еліти на становлення соціального простору (на матеріалах південноукраїнської школи живопису) в умовах сучасної соціокультурної української реальності. Виявляється місце та роль творчого елітного середовища – південноукраїнської школи живопису – на основі методологічних засад дослідження, що включають історичний, біографічний, просопографічний методи. Стосовно емпіричного матеріалу обґрунтовується плідним і доцільним звернення до висловлювань представників творчої еліти, відбитих у публікаціях. Обумовлюється, що у словах представників творчої еліти виражені результати їх професійної рефлексії, що сягають своїм корінням у світ особистісного досвіду і індивідуальних смислів. Визначається ключове поняття «художньо-стилістична домінанта», якою в Одеському мистецтві є пленер. Привернено увагу до положення, що головною умовою і важливим критерієм духовних процесів в Одесі завжди є творчість, а мистецтво творчої еліти має здатність впливати на пізнавальну, емоційну та вольову сфери громадян, на їхню свідомість і підсвідомість, здатне змінювати цінності, ідеали, стереотипи й установки загалом. У висновках надані результати дослідження. Окреслюється, що творчу еліту можна розглядати як носія сукупності певних світоглядних, соціальних, культурних, етичних, психологічних, духовних зв’язків і відносин. Виявляється, що творча еліта не піддається строгому аналізу, етика творчої еліти може бути позначена як етика самореалізації, важливою якістю представника творчої еліти виступає відповідальність. Творча еліта Одеської Південноукраїнської школи живопису виступає істотним феноменом всього суспільного буття, що грає важливу роль у житті соціуму, надає багатоаспектний вплив на всю життєдіяльність суспільства загалом. У висновках зазначається, що для розвитку сучасного українського суспільства необхідні творчі особистості, які здатні адекватно оцінювати ситуацію в країні, намічати перспективи розвитку майбутнього держави, бути провідниками нації.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12613
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stoyanova.pdf264.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.