Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1261
Title: Формування професійної майстерності майбутніх учителів у системі вищої педагогічної освіти Канади
Other Titles: Formation of Future Teachers’ Effectiveness in the System of Higher Teacher Training Education in Canada
Authors: Карпинська, Лілія Олексіївна
Karpynska, Liliya Oleksiyivna
Keywords: професійна майстерність
професійна педагогічна освіта Канади
професійна підготовка
педагогічна практика
активні методи навчання
teacher effectiveness
professional teacher training in Canada
professional pedagogical preparation
school experience
active methods of instruction
Issue Date: 2005
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Карпинська, Л. О. Формування професійної майстерності майбутніх учителів у системі вищої педагогічної освіти Канади : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Лілія Олексіївна Карпинська; наук. кер. З. Н. Курлянд; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2005. – 21 с.
Abstract: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі формування та розвитку професійної майстерності майбутніх учителів у системі вищої педагогічної освіти Канади. У дисертації розкрито політичні, соціально-економічні та організаційно-педагогічні передумови підготовки педагогів-майстрів у системі вищої педагогічної освіти Канади у ХIХ-ХХI столітті; проаналізовано розвиток теорії і практики професійної педагогічної освіти у вищих навчальних закладах Канади; здійснено порівняльний аналіз концепцій професійної майстерності в канадській та українській педагогіці в контексті осмислення нових вимог до підготовки вчителя ХХІ століття. The dissertation is devoted to the problem of formation and development of teacher effectiveness in the system of higher teacher training in Canada. The author has given a complete analysis of the development of theory and practice of teacher education in Canada in the 19-th – 21-st centuries. In the course of the research, major factors that influenced the development of the system of higher teacher education and main stages of the development of the theory and practice of teacher education have been defined and characterized; historical premises for the formation of the modern teacher training system in Canada were given; the main tendencies influencing the aims and contents of teacher education have been thoroughly investigated.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1261
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karpynska.pdf224.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.