Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12401
Title: Перспективи фінансової незалежності неурядового сектору України
Other Titles: Prospects of financial independence of the non-governmental sector of Ukraine
Authors: Дмитренко, Олена Анатоліївна
Keywords: неурядовий сектор
громадська організація
благодійна організація
фінансова спроможність
сервісні НУО
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Дмитренко О. А. Перспективи фінансової незалежності неурядового сектору України / Олена Анатоліївна Дмитренко // Політикус : наук. журнал. – 2021. – № 3. – С. 42–47.
Abstract: Проблема фінансової незалежності неурядового сектору залишається доволі дискутовним питанням, оскільки фінансова спроможність з одного боку та неупереджена діяльність організації з іншого вимагають від сектору гнучкості, а від дослідників – об’єктивності. У будь-якому разі балансування між двома важливими аспектами діяльності третього сектору потребує особливої уваги, оскільки ефективність роботи та перспективи розвитку неурядових організацій прямо залежні від пошуку справедливих і дієвих рішень питання. З метою оцінки тенденцій і перспектив розвитку фінансової незалежності НУО в дослідженні аналізується один із найбільш неупереджених способів самозабезпечення функціонування НУО – вихід їх у площину публічних закупівель. Враховуючи великий набір емпіричних даних, зібраних для статті, можливо визначити, що зміцнення позицій НУО на ринку торгівлі з державою має позитивні тенденції та сприятиме вже найближчими роками перебудові сектору та його посиленню. Зокрема, до таких висновків спонукає щорічне збільшення кількості НУО, які беруть участь у закупівлях, а також підвищення відсотка успішних торгів, що в сукупності свідчить не лише про нарощування кількісних показників, але також про професіоналізацію НУО, щонайменше у сфері фінансового менеджменту та відповідальності перед державою. У процесі дослідження встановили, що перспективи розширення пропозиції послуг для населення від неурядових організацій виходять за межі сфери соціального обслуговування, фіксуючи факти організації третім сектором послуг у сфері культури, консультування, освіти, аналітики тощо. Ця тенденція є порівняно новою для українських реалій, яка досить швидко розвивається. У межах дослідження основою емпіричної бази стали відкриті бази даних, а також електронні інструменти, які агрегують і зберігають інформацію про всі закупівлі, проведені в державі за бюджетні кошти. Тож усі числові дані, використані в тексті статті та для формування діаграм і таблиць, зібрані та зведені за допомогою електронного інструменту biprozorro. Нині такі інструменти дають змогу безперешкодно проводити періодичний моніторинг стану фінансових відносин третього сектору з державою, що сприяє вчасному виявленню проблемних аспектів і коригуванню відповідної політики. The issue of the financial independence of the non-governmental sector remains quite debatable, as the financial capacity of the organization and the impartiality of the organization, on the other, require flexibility from the sector and objectivity from researchers. In any case, balancing between two essential aspects of the third sector requires special attention, as the effectiveness and prospects of non-governmental organizations are directly dependent on finding reasonable and practical solutions. In order to assess the trends and prospects for the development of financial independence of non-governmental organizations, this study analyzes one of the most unbiased ways of self-sufficiency of non-governmental organizations – their entry into the plane of public procurement. Given the large set of empirical data collected for this article, it is possible to determine that strengthening the position of non-governmental organizations in the trade market with the state has positive trends and will contribute to the restructuring of the sector in the coming years and it’s strengthening. In particular, such conclusions are prompted by the annual increase in the number of non-governmental organizations involved in procurement and an increase in the percentage of successful bidding, which indicates increasing quantitative indicators and the professionalization of non-governmental organizations, at least in financial management and accountability. This trend is relatively new for Ukraine realities, which has been developing quite rapidly for last five years. In the framework of this study, the basis of the empirical database was open databases and electronic tools that aggregate and store information about all purchases made in the state for budget funds. Therefore, all data used in the text, tables and diagrams were collected and summarized using the electronic tool biprozorro. At present, such tools will allow for periodic monitoring of the state of financial relations of the third sector with the state, which will allow identifying problematic aspects on time and adjusting the relevant policies.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12401
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dmytrenko.pdf237.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.