Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12156
Назва: Психологічні особливості розвитку творчих здібностей у студентів хореографічної спеціальності
Інші назви: Psychological features of the development of creative abilities among students of the choreographic specialty
Автори: Тор, Катерина Анатоліївна
Tor, Kateryna Anatoliivna
Ключові слова: творче мислення
хореографічні здібності
хореографи
хореографічна креативність
імпровізація
творчий тренінг
творческое мышление
хореографические способности
хореографы
creative thinking
choreographic abilities
choreographers
choreographic creativity
improvisation
creative training
Дата публікації: 2021
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Тор К. А. Психологічні особливості розвитку творчих здібностей у студентів хореографічної спеціальності : дис. … канд. псих. наук : 19.00.07 / К. А. Тор. – Одеса, 2021. – 263 с.
Короткий огляд (реферат): Дисертацію присвячено вивченню психологічних особливостей розвитку творчих здібностей студентів хореографічної спеціальності. Вивчено роль творчих здібностей у розвитку хореографічних здібностей особистості. Теоретично доведено, що хореографічна імпровізація є вищим рівнем прояву творчих здібностей в хореографічній діяльності. Розкрито провідні базові компоненти, які входять до хореографічних здібностей та забезпечують успішність їх виявлення та формування: анатомо-фізіологічний, мотиваційно-особистісний та інтелектуально-творчий компонент, як найважливіший в структурі, особливо для сучасного мистецтва. Окреслено роль та місце в означеній структурі інтелектуально-творчого компонента. Системоутворювальними в інтелектуально-творчому компоненті є різні види мислення, насамперед, творче та візуальне. В результаті емпіричного дослідження було встановлено особливості розвитку структурних компонентів хореографічних здібностей у студентів 1-5 курсів хореографічних спеціальностей. Зокрема, у студентів 1-2 курсів переважає показник технічності (виконавська майстерність), після 3 курсу – вищі показники розвитку хореографічної креативності. В цілому, з 1 по 5 курс підвищується рівень розвитку структурних компонентів хореографічних здібностей. Встановлені особливості розвитку хореографічної креативності та її показників у студентів хореографічних спеціальностей 1-5 курсів. Перше місце серед показників зайняла креативність, друге – хореографічна оригінальність, третє – виразність образу або семантична гнучкість. The dissertation is devoted to the study of psychological features of the development of creative abilities of students of choreographic specialty. The role of creative abilities in the development of choreographic abilities of a person is studied. It is theoretically proved that choreographic improvisation is the highest level of manifestation of creative abilities in choreographic activity. The leading basic components that are part of choreographic abilities and ensure the success of their detection and formation are revealed: anatomical-physiological, motivational-personal and intellectual-creative component, as the most important in the structure, especially for contemporary art. The role and place in the specified structure of the intellectual and creative component are outlined. System-forming in the intellectual-creative component are different types of thinking, first of all, creative and visual. As a result of empirical research, the peculiarities of the development of structural components of choreographic abilities in students of 1-5 courses of choreographic specialties were established. In particular, the students of 1-2 courses are dominated by the indicator of technicality (performing skills), after the 3rd year - the highest indicators of development of choreographic creativity. In general, from 1 to 5 years the level of development of structural components of choreographic abilities increases. Features of development of choreographic creativity and its indicators at students of choreographic specialties of 1-5 courses are established. The first place among the indicators was taken by creativity, the second - choreographic originality, the third - expressiveness of the image or semantic flexibility.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12156
Розташовується у зібраннях:Дисертації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Tor Kateryna Anatoliivna 2021.pdf4.23 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.