Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12030
Title: Гендерна компетентність – дієвий механізм утворення паритетного парламенту
Other Titles: Gender competence – an effective mechanism for the establishment of a parity parliament
Authors: Горулько, Ольга Юріївна
Keywords: gender policy
gender competence
parity parliament
gender equality
гендерна політика
гендерна компетентність
паритетний парламент
гендерна рівність
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Горулько О.Ю. Гендерна компетентність – дієвий механізм утворення паритетного парламенту / Ольга Юріївна Горулько // Політикус : наук. журнал. – 2021. – № 2. – С. 69–74.
Abstract: У статті аналізуються сутність і особливості діяльності паритетного парламенту, в складі якого гендерна рівність досягається співвідношенням 50 на 50, та одного з механізмів його утворення – гендерної компетентності, якою мають оволодіти політики і публічні службовці задля реалізації гендерної політики в державі. Встановлено, що паритетні парламенти утворені в країнах із найбільш розвиненою демократією (Португалія, Швеція, Франція, Німеччина, Шотландія); вони характеризують еволюційний розвиток інституту парламентаризму, забезпечують особливий статус парламенту в державах із парламентською та парламентсько-президентською формами правління. Охарактеризовано базові показники паритетних парламентів: кількість представників обох статей у парламенті; якість законодавчих і нормативно-правових актів, спрямованих на забезпечення гендерної рівності; рівень політичної культури в суспільстві, пов’язаний із реалізацією принципу паритетної демократії, який характеризується визнанням у суспільстві і державі рівноправності внеску жінок і чоловіків у розвиток демократії; рівень гендерної компетентності, що характеризується сукупністю знань, умінь, досвіду, мотивації, особистих якостей щодо дотримання рівності прав і свобод представників обох статей. Наголошено на наявності недоліків у чинному законодавстві України щодо дотримання принципів гендерної рівності, не вирішених питаннях щодо гендерних зобов’язань України, недостатньому утвердженні цінності гендерної рівності в усіх сферах соціального життя, відсутності вироблених гендерних стратегій та відповідної до них гендерної політики. Виявлено позитивну тенденцію розвитку гендерної паритетності у Верховній Раді України – вищому і єдиному законодавчому органі влади в державі. Акцентовано на необхідності формування в публічних службовців і політиків гендерної компетентності як складника їх професійної компетентності. Запропоновано структуру програми підготовки гендерно компетентних політиків. Метою дослідження є обґрунтування сутності й особливостей діяльності паритетного парламенту та необхідності формування гендерної компетентності в публічних службовців і політиків як дієвого механізму його утворення. Результати дослідження можуть бути використані в роботі Верховної Ради України та її апарату з метою підготовки гендерно компетентних народних депутатів та їх помічників, які своєю професійною діяльністю сприяють формуванню і розвитку гендерної політики в державі. The article analyzes the essence and features of the activities of a parity parliament, in which gender equality is achieved in a ratio of 50 to 50, and one of the mechanisms of its formation is gender competence, which must be mastered by politicians and public servants to implement gender policy in the state. It is determined that parity parliaments are formed in countries with the most developed democracies (Portugal, Sweden, France, Germany, Scotland), they characterize the evolutionary development of the institution of parliamentarism, provide a special status of parliament in states with parliamentary and parliamentary-presidential forms of government. The basic indicators of parity parliaments are characterized, such as: the number of representatives of both sexes in parliament; the quality of legislative and normative legal acts aimed at ensuring gender equality; the level of political culture in society associated with the implementation of the principle of parity democracy, which is characterized by the recognition in society and the state of the equal rights of the contribution of women and men to the development of democracy; the level of gender competence, characterized by a combination of knowledge, skills, experience, motivation, personal qualities to respect the equality of rights and freedoms of both sexes. Noted the presence of shortcomings in the current legislation of Ukraine regarding the observance of the principles of gender equality; unresolved issues of gender obligations in Ukraine; insufficient affirmation of the value of gender equality in all spheres of public life; lack of gender strategies and related gender policies. Identified a positive trend in the development of gender parity in the Verkhovna Rada of Ukraine – the highest and unified legislative body of power in the state. Emphasis is placed on the need to form gender competence among public servants and politicians as a component of their professional competence. The structure of training programs for gender-competent politicians is proposed. The aim of the study is to explain the essence and characteristics of the activities of a parity parliament and the need to form gender competence in public servants and politicians as an effective mechanism for its formation. The results of the study can be used in the work of the Verkhovna Rada of Ukraine and its staff to train gender-competent MPs and their assistants, whose professional activities contribute to the formation and development of gender policy in the country.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12030
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Horulko Olha.pdf205.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.