Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11552
Title: Вища освіта як відкрита система в контексті гуманістичної парадигми
Other Titles: Higher education as an open system in the context of the humanistic paradigm
Высшее образование как открытая система в контексте гуманистической парадигмы
Authors: Головко, Н. Б.
Головко, С. Б.
Keywords: вища освіта
педагогічна синергетика
освіта як відкрита система
самоорганізація
особистісні смисли та цінності
higher education
pedagogical synergetics
education as an open system
self-organization
personal meanings and values
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Головко Н. Б. Вища освіта як відкрита система в контексті гуманістичної парадигми / Н. Б. Головко, С. Б. Головко // Наука і освіта. – 2011. – №6. – С. 47-51.
Abstract: У статті аналізуються певні особливості вищої освіти як відкритої системи у контексті гуманістичної парадигми через звертання до педагогічного потенціалу синергетики. Розглядаються, зокрема, загальні положення, що визначають теоретико-методологічні та технологічні аспекти вищої освіти як системи, здатної до самоорганізації в умовах кризи. The article analyzes certain features of higher education as an open system in the context of the humanities paradigms through recourse to the pedagogical potential of synergetics. In particular, the general provisions defining the theoretical-methodological and technological aspects of higher education as a system capable of self-organization in a crisis are considered.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11552
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Holovko M. B. 2011.pdf119.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.