Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11512
Title: Соціально-педагогічні чинники сімейних взаємовідносин в умовах пандемії COVID-19
Other Titles: Socio-pedagogical factors of family relationships within the COVID-19 pandemic
Authors: Березовська, Людмила Іванівна
Березовская, Людмила Ивановна
Berezovska, Liudmyla Ivanivna
Keywords: сімейні взаємовідносини
соціально-педагогічні чинники
сім’я
типи сімей
коронавірусна пандемія
соціальні працівники
Issue Date: 2021
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Березовська Л. І. Соціально-педагогічні чинники сімейних взаємовідносин в умовах пандемії COVID-19 / Людмила Іванівна Березовська // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2021. – № 1 (134). – С. 61-68.
Abstract: The article deals with the influence of the COVID-19 pandemic on family relationships. It is noted that any family has been in a difficult position for more than a year, which has adversely affected all areas of its livelihoods and led to an increase in the number of divorces, and, as a result, of incomplete families. Therefore, it is not surprising that family problems, family relationships, attract scientists’ particular attention. Taking into account the importance and relevance of the outlined problems, we have analysed the factors of interpersonal interaction which negatively affect family well-being; they are: conflict relations between spouses, increased emotional tension, lack of communication, the authority of one of spouses, misunderstanding and imposing of inadequate social roles, low level of culture in family relationships. To determine the impact of quarantine on family relationships, a questionnaire was developed on the on-line platform of Google-Forms. 84 married couples were involved into a survey. The analysis of the results testified that in a third of the polled families who took part in the study, significant problems associated with the organisation of family life under conditions of the quarantine arose. This is the evidence that members of the family are not able to spend time together, they lack joint topics and interests, lacking respect and mutual understanding or tolerance towards each other. Working with various types of families (prosperous, non-social, those with low-income, large families), it is necessary for a social worker to take into account the peculiarities of working with different families and, on this basis, to use adequate forms and methods of work. In order to prevent destructive consequences caused by the COVID-19 pandemic, social workers need to strengthen advisory work in on-line and offline formats for the importance of communication within interpersonal relationships, demonstrating openness and trust in relations, adequate behavioural models in conflict situations. Socio-pedagogical work with the family within a quarantine should be aimed at restoring lost trust, harmonisation of married couples’ relationships, creating a favourable microclimate in the family. An important step in raising the culture-related level of family relationships is the creation of innovative complexes of programs by social service centres intended for families, children and youth on the on-line platforms. У статті розглянуто вплив пандемії COVID-19 на сімейні взаємини. Зазначено, що сім’я опинилась у скрутному становищі, яке негативно вплинуло на всі сфери її життєдіяльності та призвело до збільшення кількості розлучень, і, як наслідок неповних сімей. Тому не дивно, що проблеми сім’ї, сімейних взаємовідносин, привертають все більше уваги науковців. Враховуючи важливість та актуальність окреслених проблем, у дослідженні здійснено аналіз чинників міжособистісної взаємодії, які негативно впливають на сімейне благополуччя: як-от: конфліктні стосунки між подружжям, підвищена емоційна напруженість, нестача спілкування, авторитарність одного з членів подружжя, непорозуміння й нав’язування неадекватних соціальних ролей, низький рівень культури сімейних взаємин. Для визначення впливу карантину на сімейні взаємини розроблено питальник на on-line платформі google-forms та проведено опитування 84 подружніх пар. Аналіз одержаних результатів засвідчив, що у третини опитаних сімей, які взяли участь у дослідженні, виникли суттєві проблеми, пов’язані з організацією сімейного життя в умовах карантину. Це є свідченням того, що члени сім’ї не вміють проводити разом час, у них відсутні спільні теми та інтереси, не вистачає поваги та взаєморозуміння, терпимості та толерантності один до одного. Працюючи з різними типами сімей (благополучні, асоціальні, малозабезпечені, багатодітні), соціальному працівникові необхідно враховувати особливості роботи з різними типами сімей і на цій підставі добирати адекватні форми і методи роботи. Задля запобігання деструктивних наслідків, спричинених пандемією COVID-19, соціальним працівникам необхідно посилити консультативну роботу в оn-line та of-line форматах стосовно важливості спілкування у міжособистісних взаєминах, відкритості та довіри у стосунках, адекватних моделей поведінки у конфліктних ситуаціях. Особливості соціально-педагогічної роботи із сім’єю в умовах карантину повинні бути спрямовані на відновлення втраченої довіри, гармонізацію подружніх взаємин, створення сприятливого мікроклімату в сім’ї. Важливим кроком підвищення рівня культури сімейних взаємин є створення центрами соціальних служб сім’ї, дітей та молоді інноваційного комплексу програм на оn-line платформах.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11512
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Berezovska.pdf295.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.