Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11480
Назва: Cultural Paradigm in the Educational Space of Society
Автори: Наумкіна, Світлана Михайлівна
Naumkyna, Svitlana Mykhailivna
Ключові слова: culture
educational and cultural space
political culture
culturological paradigm
society
modern
constructivist approach
Дата публікації: 2021
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Naumkina S. Cultural Paradigm in the Educational Space of Society / Svitlana Naumkina // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前沿研究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2021. – Issue 7. – P. 113-114.
Короткий огляд (реферат): The article deals with the culturalogical paradigm concerning all spheres of peoples’ close and direct connection and mutual influence of the development of the culturological paradigm and all spheres of the life. The dynamics of the growing role of culture and interest in it is associated with the transition of society from one stage of development to another, namely, from traditional society to modern and postmodern society. With the beginning of modernity, the building of new social institutions, primarily educational ones, played a leading role in society.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11480
Розташовується у зібраннях:2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Naumkina.pdf293.92 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.