Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11392
Title: Наступність і перспективність у модернізації сучасної дошкільної ланки освіти
Other Titles: Continuity and prospects in the modernization of modern preschool education
Authors: Степанова, Т. М.
Keywords: наступність
перспективність
літичний розвиток
сумісна діяльність
навчальна діяльність
continuity
perspective
political development
joint activity
educational activity
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Степанова Т. М. Наступність і перспективність у модернізації сучасної дошкільної ланки освіти / Т. М. Степанова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 4. – С. 408-411.
Abstract: У статті розкрито сутність понять "наступність" і "перспективність", умови наступності в роботі дошкільної і початкової ланок освіти; окреслено роль навчання дітей на пропедевтичному рівні, що забезпечує їх літичний розвиток впродовж перехідних вікових періодів; визначено напрями реалізації принципів наступності, перспективності й спадкоємності. The article reveals the essence of the concepts of "continuity" and "prospects", the conditions of continuity in the work of preschool and primary education; outlines the role of teaching children at the propaedeutic level, which ensures their political development during the transition periods; the directions of realization of the principles of continuity, perspective and succession are determined.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11392
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Степанова Т. М. 2011.pdf129.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.