Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11382
Title: Деякі аспекти методики початкового навчання плавання глухих дітей дошкільного віку
Other Titles: Some aspects of the methodology of initial swimming lessons for deaf preschool children
Authors: Сокирко, Олексій Сергійович
Сокирко, Алексей Сергеевич
Sokirko, Olexiy Sergijovych
Keywords: плавання
навчання
глухі дошкільники
водна середа
плавальні вміння
swimming
education
deaf preschoolers
aquatic environment
swimming skills
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Сокирко О. С. Деякі аспекти методики початкового навчання плавання глухих дітей дошкільного віку / О. С. Сокирко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 4. – С. 392-395.
Abstract: У статті йдеться про те, що при навчанні плавання глухих дошкільників застосовували наочні, й практичні методи навчання. Встановлено основні труднощі, які виникали у глухих дітей на заняттях з плавання. Для оптимізації процесу навчання плаванню глухих дітей 5-6 років, автором застосовувалася експериментальна система жестів. The article states that visual and practical teaching methods were used in teaching swimming to deaf preschoolers. The main difficulties that arose in deaf children in swimming lessons are identified. To optimize the process of teaching swimming to deaf children 5-6 years, the author used an experimental gesture system.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11382
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сокирко О. С. 2011.pdf111.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.