Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11375
Title: Розвиток теорії гри в дошкільній педагогіці (20-30-ті рр. ХХ ст.)
Other Titles: The development of game theory in preschool pedagogy (20-30s of the XX century)
Authors: Саяпіна, С. А.
Keywords: дошкільна педагогіка
методичне керівництво
теорія гри
діти дошкільного віку
гра
радянські педагоги
preschool pedagogy
methodical guide
game theory
preschool children
game
Soviet teachers
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Саяпіна С. А. Розвиток теорії гри в дошкільній педагогіці (20-30-ті рр. ХХ ст.) / С. А. Саяпіна // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 4. – С. 370-373.
Abstract: Зміст статті доводить, що впровадження в практику передових наукових положень з проблеми гри залежить від багатьох факторів, в тому числі від організації методичного керівництва в досліджуваний період. Представлений внесок радянських педагогів у розробку теорії гри дітей дошкільного віку: Д.Менджерицкої, П.Блонського, Є.Аркіна, Р.Жуковської, А.Усової. У міру розвитку поглядів радянських педагогів на гру, її сутність і виховну цінність, у методичній літературі була зроблена спроба розкрити її мотиви. The content of the article proves that the implementation of advanced scientific provisions on the problem of the game depends on many factors, including the organization of methodological guidance in the period under study. The contribution of Soviet teachers to the development of the theory of play of preschool children is presented: D. Mendzheritskaya, P. Blonsky, E. Arkin, R. Zhukovskaya, A. Usova. As the views of Soviet teachers on the game, its essence and educational value, in the methodological literature, an attempt was made to reveal its motives.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11375
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Саяпіна С. А. 2011.pdf91.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.