Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11359
Title: Практико-орієнтована форма організації процесу навчання як необхідна передумова опанування конструктивних елементів евклідової геометрії у закладах загальної середньої освіти
Authors: Синюкова, Олена Миколаївна
Sinyukova, Olena Mykolaivna
Чепок, Олег Леонідович
Chepok, Oleh Leonidovych
Keywords: аксіоматика
аксіоматична теорії
конструктивізм
конструктивна складова аксіоматичної теорії
евклідова геометрія
елементарна евклідова геометрія
практико-орієнтоване навчання
заклади загальної середньої освіти
теоретичне підґрунтя систематичного курсу евклідової геометрії
двоїстий характер курсу евклідової геометрії
Issue Date: 2020
Publisher: СумДПУ ім. А.С. Макаренка
Citation: Синюкова О. М., Чепок О.Л. Практико-орієнтована форма організації процесу навчання як необхідна передумова опанування конструктивних елементів евклідової геометрії у закладах загальної середньої освіти. Фізико-математична освіта. 2020. Випуск 4(26). Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2020. С. 100–106.
Abstract: Формулювання проблеми. Умовиводи конструктивного характеру аксіоматичної теорії евклідової геометрії утворюють так звану елементарну евклідову геометрію, положення якої складають основну частину освітнього контенту курсів геометрії закладів загальної середньої освіти. Якщо навчальний предмет, сформований на базі певної аксіоматичної теорії, містить суттєву кількість елементів саме її конструктивної (елементарної) складової, то опанування контенту цієї складової без організації у визначеному розумінні практико-орієнтованого процесу навчання представляється неможливим. Форми, прийоми і методи подібного навчання змінюються, у першу чергу, завдяки невпинному прискоренню науково-технічного прогресу. Дослідження доцільних сучасних форм, прийомів і методів впровадження практико-орієнтованого навчання під час опанування у закладах загальної середньої освіти визначених навчальною програмою елементів елементарної евклідової геометрії представляється задачею вельми актуальною. Матеріали і методи. Для проведення досліджень використано як теоретичні методи, насамперед, пов’язані з аналізом відповідних інформаційних джерел, так і емпіричні, які ґрунтуються на власному практичному досвіді та дискусійного характеру обговореннях визначених вище питань з вчителями-практиками. Результати. Наведено і проаналізовано конкретні доцільні форми, прийоми і методи практико-орієнтованого навчання по відношенню до елементарної складової систематичних курсів евклідової геометрії закладів загальної середньої освіти. У широкому розумінні практико-орієнтоване навчання передбачає отримання нових знань, умінь та навичок як результат власної свідомої активної діяльності. А така діяльність, як і кожна діяльність людини, є покроковою, конструктивною за своєю сутністю. Звідси випливає, що якісне опанування визначених навчальною програмою розділів елементарної евклідової геометрії як відповідних конструктивних складових евклідової геометрії вимагає організації усього освітнього процесу саме у вигляді практико-орієнтованої системи навчання. Висновки. На підставі обґрунтувань теоретичного характеру практико-орієнтовану у широкому розумінні форму організації процесу навчання представлено як необхідну передумову вдалого опанування положень елементарної евклідової геометрії у закладах загальної середньої освіти, розкрито напрямки організації відповідної цілісної системи практико-орієнтованого навчання. Подальші дослідження можна спрямувати на створення конкретних практичних рекомендацій для відповідної категорії освітян.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11359
Appears in Collections:Кафедра вищої математики і статистики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2020_4-26-Sinyukova-Chepok_FMO.pdf272.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.