Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11305
Title: Проблема наступності у формуванні уміння розв’язувати текстові задачі учнями 4 та 5 класів
Other Titles: The problem of continuity in the formation of the ability to solve text problems by students in grades 4 and 5
Проблема преемственности в формировании умения решать текстовые задачи учениками 4 и 5 классов
Authors: Haievets, Yana Stanislavivna
Гаєвець, Яна Станіславівна
Гаевец, Яна Станиславовна
Яковлєва, Ольга Миколаївна
Яковлева, Ольга Николаевна
Iakovlieva, Olga Mykolaivna
Keywords: преемственность
текстовые задачи
учитель начальных классов
учитель математики
continuity
text tasks
elementary teacher
math teacher
Issue Date: 2019
Publisher: Харків: Ранок
Citation: Гаєвець Я. С. Проблема наступності у формуванні уміння розв’язувати текстові задачі учнями 4 та 5 класів / Я. С. Гаєвець // Наступність у навчанні математики в умовах реформи загальної середньої освіти: реалії та перспективи: збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, 20 - 21 вересня 2019 р. / Міністерство освіти і науки України, ДЗ «ПНПУ імені К.Д. Ушинського» [та ін..]. - Харків: Ранок. - 2019. - С. 33-35.
Abstract: В статье исследована проблема обеспечения преемственности в процессе обучения решению текстовых задач учениками начальной и основной школы. Подчеркнута необходимость совершенствования методической подготовки учителей начальной школы и учителей математики. The article explores the problem of ensuring continuity in the learning process for solving text problems by students in elementary and basic schools. The necessity of improving the methodological training of elementary school teachers and teachers of mathematics is emphasized.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11305
Appears in Collections:Кафедра математики і методики її навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Haievets Yana Stanislavivna 2019.pdf4.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.