Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11243
Title: Національно-патріотичне виховання дітей старшого дошкільного віку засобами художньо-мовленнєвої діяльності
Authors: Тесленко, Світлана Олегівна
Keywords: твори мистецтва
критерії
національно-патріотичне виховання
діти старшого дошкільного віку
художньо-мовленнєва діяльність
художнє слово
педагогічні умови
Issue Date: 2021
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Тесленко С. О. Національно-патріотичне виховання дітей старшого дошкільного віку засобами художньо-мовленнєвої діяльності. – Автореферат кваліфікаційної наукової працї на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.08 – дошкільна педагогіка. – Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», МОН України. Одеса, 2021.
Abstract: У дисертації висвітлено проблему національно-патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку засобами художньо-мовленнєвої діяльності. У науковій роботі визначено сутність феномена «національно патріотичне виховання дітей старшого дошкільного віку засобами художньо мовленнєвої діяльності» як цілеспрямований, організований процес, спрямований на передавання і засвоєння культурно-історичного досвіду українського народу, формування в дітей почуттєво-ціннісного ставлення до родини, рідного краю, Батьківщини, усвідомлення власної приналежності до української нації, активізацію їхніх патріотичних вчинків і дій в інтегрованій художньо-мовленнєвій діяльності. Результатом національно-патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку є її національно-патріотична вихованість, яку визначаємо як інтегративну властивість, що характеризується наявністю та рівнем сформованості патріотичних знань, суджень, особистісних якостей, достатнім запасом слів національно-патріотичного змісту, що є вираженням національної свідомості, та виявляються у практичних діях у різних видах художньо-мовленнєвої діяльності. У дисертації виявлено критерії (когнітивний, емоційно-почуттєвий, рефлексійно-діяльнісний) з відповідними показниками; схарактеризовано рівні національно-патріотичної вихованості дітей старшого дошкільного віку (достатній, задовільний, низький). Науково обґрунтовано педагогічні умови національно-патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку засобами художньо-мовленнєвої діяльності: українськомовний супровід національно-патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку засобами художньо-мовленнєвої діяльності; інтегрований підхід до національно-патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку засобами художньо-мовленнєвої діяльності; взаємодія закладу дошкільної освіти і батьків у національно-патріотичному вихованні дітей старшого дошкільного віку засобами художньо-мовленнєвої діяльності. Розроблено й упроваджено модель національно-патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку засобами художньо-мовленнєвої діяльності, що охоплювала сукупність динамічно пов’язаних складників (мети, завдань, принципів, форм, методів, прийомів, засобів і педагогічних умов). На першому – інформативно-змістовому етапі моделі дітей старшого дошкільного віку знайомили із творами української літератури, усної народної творчості, репродукціями картин українських художників, піснями для дітей патріотичного змісту, з яких діти дізнавалися про звичаї та обряди, традиції, свята, героїв українського народу, державну й національну символіку, збагачували словник дітей словами патріотичного змісту. На другому – діяльнісно-творчому етапі збагачували чуттєвий досвід дітей, поглиблювали знання дітей старшого дошкільного віку з історії, символіки, звичаєвості українського народу, розвивали вміння дитини шанувати його культурну спадщину, виявляти свої почуття. На третьому, оцінно рефлексійному етапі створювали реальні емоційно збагачені життєві ситуації, в яких діти виявляли свої патріотичні почуття, вчили дітей оцінювати й аналізувати власні й чужі вчинки, наслідувати поведінку героїв твору в реальних ситуаціях. Експериментально доведено, що запропонована методика сприяє підвищенню рівня національно-патріотичної вихованості дітей старшого дошкільного віку.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11243
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тесленко_ареф.pdf798.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.