Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1123
Title: Формування соціально-комунікативної компетенції дітей старшого дошкільного віку в процесі ігрової діяльності
Other Titles: The formation of social communicative competence of children of preschool age by means of play activity
Authors: Айзенбарт, Map'яна Михайлівна
Ayzenbart, Maryana Mykhaylivna
Keywords: соціально-комунікативна компетенція
ігрова діяльність
предметно-ігрове розвивальне середовище
педагогічні умови
діти старшого дошкільного віку
social and communicative competence
play activity
subject’s educational environment
pedagogical conditions
children of preschool age
Issue Date: 2016
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Айзенбарт, М. М. Формування соціально-комунікативної компетенції дітей старшого дошкільного віку в процесі ігрової діяльності [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Мар'яна Михайлівна Айзенбарт; наук. кер. О. В. Квас; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2016. – 274 с.
Abstract: Дисертацію присвячено проблемі формування соціально-комунікативної компетенції старших дошкільників у процесі ігрової діяльності. Розкрито теоретичні основи формування соціально-комунікативної компетенції дітей старшого дошкільного віку. Науково обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування соціально-комунікативної компетенції старших дошкільників у процесі ігрової діяльності, визначено сутність і структуру феномена «соціально-комунікативна компетенція дітей старшого дошкільного віку»; уточнено поняття «предметно-ігрове розвивальне середовище»; визначено критерії, показники і схарактеризовано рівні сформованості соціально-комунікативної компетенції дітей старшого дошкільного віку в ігровій діяльності. The dissertation is devoted to the problem of formation of social and communicative competence of senior preschool children in the process of game activity. The theoretical bases of formation of social and communicative competence of children of the senior preschool age are revealed. The pedagogical conditions for the formation of social and communicative competence of senior preschool children in the process of game activity are scientifically substantiated and experimentally verified; the essence and structure of the phenomenon "social and communicative competence of children of the senior preschool age" are determined; the concept "subject-game development environment" is specified; criteria, indicators are determined and levels of formation are characterized social and communicative competence of children of the senior preschool age in gaming activity.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1123
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Айзенбарт_М.М .pdf2.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.