Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11143
Title: Pedagogical conditions for formation of methodological culture of a future music teacher on the principles of hermeneutic approach
Other Titles: Педагогічні умови формування методичної культури майбутнього вчителя музики на засадах герменевтичного підходу
Authors: Koval, Anastasiia
Keywords: high art education
methodical culture
future teacher of musical art
musical art
pedagogical condition
hermeneutic approach
висока мистецька освіта
методична культура
майбутній викладач музичного мистецтва
музичне мистецтво
педагогічний стан
педагогічний стан
Issue Date: 2018
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Koval А. Pedagogical conditions for formation of methodological culture of a future music teacher on the principles of hermeneutic approach / А. Koval // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 117-123.
Abstract: Implementation of educational standards of professional education entails significant enhancing of the scope of a teacher’s professional activity, related to educational and methodological support of the educational process: elaboration of educational and program documentation, control means, methodological provision of the educational process. Methodological activity of a teacher comes to the fore and, respectively, requirements to a teacher’s methodological culture in modern conditions increase, and the essence of teacher’s methodological culture requires a new understanding. Впровадження освітніх стандартів професійної освіти тягне за собою значне розширення обсягу професійної діяльності вчителя, пов’язаного з навчально-методичним забезпеченням навчально-виховного процесу: розробка навчальної та програмної документації, засобів контролю, методичне забезпечення навчального процесу. На перший план виходить методична діяльність вчителя і, відповідно, зростають вимоги до методичної культури вчителя в сучасних умовах, а суть методичної культури вчителя вимагає нового розуміння.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11143
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Koval Anastasiia 2018.pdf652.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.